MARPOBS Obchodní společnosti

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
zima 2007
Rozsah
3/0/0. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Ing. Halina Starzyczná, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. Ing. Halina Starzyczná, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cíl předmětu: Cílem předmětu je seznámit studenty se specifiky obchodních společností s důrazem na problematiku retailingu, kterému je ve vyspělých zemích věnována značná pozornost pro jeho význam nejen v oblasti vytváření pracovních míst, podílu na HDP, ale především v uspokojování potřeb zákazníků - spotřebitelů jako hlavního kritéria úspěšnosti obchodního podniku. Předmět je zaměřen zejména na hlavní rozvojovou složku, což jsou velké a střední firmy, může však posloužit i malým podnikatelům, kteří chtějí uspět na trhu a uplatnit se zde po boku velkých firem či různých obchodních sdružení.
Osnova
  • Cílem předmětu je seznámit studenty se specifiky obchodních společností s důrazem na problematiku retailingu, kterému je ve vyspělých zemích věnována značná pozornost pro jeho význam nejen v oblasti vytváření pracovních míst, podílu na HDP, ale především v uspokojování potřeb zákazníků - spotřebitelů jako hlavního kritéria úspěšnosti obchodního podniku. Předmět je zaměřen zejména na hlavní rozvojovou složku, což jsou velké a střední firmy, může však posloužit i malým podnikatelům, kteří chtějí uspět na trhu a uplatnit se zde po boku velkých firem či různých obchodních sdružení.
    1. Okolí obchodní společnosti
    2. Strategie obchodní společnosti
    3. Marketingové cíle obchodních společností
    4. Územní a tržní analýza
    5. Řízení a plánování prodeje
    6. Organizování a modelování organizačních struktur v obchodě
    7. Formy koncentrace a kooperace v obchodě
    8. Řízení lidských zdrojů (vybrané problémy)
    9. Mzdové systémy v obchodě a pracovní motivace
    10. Pracovní procesy v obchodním provozu
    11. Organizace práce v obchodním provozu
    12. Manažérský systém informací
    13. Bezpečnostní management

Literatura
    povinná literatura
  • STARZYCZNÁ, H. Obchodní firmy ( vybrané problémy řízení). Karviná: SU OPF, 2001. ISBN 80-7248-124-X. info
  • JINDRA, J. Obchodní firmy. Praha: VŠE, 1998. ISBN 80-7079-8. info
  • CIMLER, P. Územní strategie obchodních firem. Praha: VŠE, 1994. ISBN 80-7079-950-1. info
    doporučená literatura
  • GITMAN, L., J., MC DANIEL, C. The future of business. Cincinnati: South-Western College Publishing, 2002. ISBN 0-324-1212575-5. info
  • KOL. Koncentrace obchodních firem na českém trhu. Praha: VŠE, 2001. ISBN 80-245-0204-6. info
  • JINDRA, J. Retailing v USA. Praha: VŠE, 1994. ISBN 80-7079-364-3. info
  • BUREŠ, I. Jak úspěšně řídit prodejní tým. Praha: Management Press, 1993. ISBN 80-85603-25-X. info
  • MASON, J., B., MAYER, M., L. Modern Retailing. Boston: Homewood Ing., 1990. ISBN 0-256-07959-5. info
Informace učitele
průběžný test, písemná forma zkoušky
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2008, zima 2008, zima 2009, zima 2010, zima 2011, zima 2012, zima 2013.