MARPPCR Propagace v cestovním ruchu

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
zima 2007
Rozsah
2/1/0. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Marta Wilczková (přednášející)
Ing. Marta Wilczková (cvičící)
Garance
Ing. Miroslava Kostková, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cíl předmětu: Posluchači se seznámí jednak s propagací v cestovním ruchu, ale také se vším co úspěšné propagaci předchází (stanovení cílů propagace, stanovení rozpočtu propagace, rozhodování o propagační zprávě, rozhodování o použití média propagace, hodnocení účinnosti propagace, přímý marketing, distribuční cesty v cestovním ruchu, proces komunikace v cestovním ruchu) a co je a co není dovoleno v reklamě.
Osnova
  • Posluchači se seznámí se specifiky propagační činnosti v cestovním ruchu, a také se vším co úspěšné propagaci předchází (stanovení cílů propagace, stanovení rozpočtu propagace, rozhodování o propagační zprávě, rozhodování o použití média propagace, hodnocení účinnosti propagace, přímý marketing, distribuční cesty v cestovním ruchu, proces komunikace v cestovním ruchu) a co je a co není dovoleno v propagační činnosti v cestovním ruchu.
    1. Specifika marketingu cestovního ruchu
    2. Propagační mix marketingu cestovního ruchu
    3. Propagační zpráva
    4. Rozhodování o použití média propagace
    5. Hodnocení účinnosti propagace
    6. Přímý marketing v cestovním ruchu
    7. Distribuční cesty v cestovním ruchu
    8. Proces komunikace v cestovním ruchu
    9. Význam analýzy trhu a využití marketingového výzkumu v propagaci cestovního ruchu
    10. Event marketing v cestovním ruchu
    11. Propagace destinace cestovního ruchu - 1. část
    12. Propagace destinace cestovního ruchu - 2. část
    13. Využití informačních technologií v propagaci cestovního ruchu..
Literatura
    povinná literatura
  • CRHA, I., KŘÍŽEK, Z. Jak psát reklamní text. Praha: Grada Publishing, 1998. ISBN 80-7169-308-1. info
  • MORRISON, A. M. Marketing v pohostinství a CR. Praha: Victoria Publishing, 1995. ISBN 80-605-90-2. info
  • NĚMČANSKÝ, M. Propagace v cestovním ruchu. Karviná: Slezská univerzita, 1995. ISBN 80-7248-013-8. info
    doporučená literatura
  • FERNER, F-K. Public relations öffentlichkeitsarbeit im Tourismus (záznam přednášek. info
  • FORET, M. Marketingová komunikace. Brno: Computer Press, 2006. ISBN 80-251-1041-9. info
  • HORNER, S., SWARBROOKE, J. Cestovní ruchu, ubytování a stravování, využití volného času. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0202-9. info
  • KIRÁĽOVÁ, A. Marketing hotelových služeb. Praha: Ekopress, 2002. ISBN 80-86119-44-0. info
  • FERNER, F-K. Urlaub wie Persil verlaufen. Erfolgreiche Gästenwerbung und Marketingpolitik. Wien: Osterreichischer Wirtschaftsverlag, 1995. ISBN 3-85212-073-X. info
  • FERNER, FRITZ-KARL. Marketing cestovného ruchu v praxi. Bratislava:SPN, 1993. ISBN 80-0801978-6. info
  • BÁRTA, V. Propagace. Praha: VŠE, 1993. info
  • KOTLER, P. Marketing management, analýza, plánování, využití, kontrola. Praha: Victoria Publishing, 1992. ISBN 80-85605-08-2. info
  • HARWAY, CH. Úspěch při získání zákazníků. Praha: Informatorium, 1992. ISBN 80-85427-24-9. info
Informace učitele
seminární práce, aktivní účast na vědecké výzkumné činnosti katedry (jiná zátěž), 70% účast na seminářích, zápočtový test
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2008.