OPF:KCJK102 Jazyk 1 (němčina) 2.část - Informace o předmětu
KCJK102 Jazyk 1 (němčina) 2.část
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinézima 2008
- Rozsah
- 0/3/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Hanne-Lore Bobáková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Květuše Mozielowská (cvičící)
Mgr. Irena Orszulik, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Irina Ruberova (cvičící) - Garance
- Mgr. Irena Orszulik, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Bankovnictví (program OPF, B_HOSPOL)
- Bankovnictví (program OPF, M_HOSPOL)
- Ekonomika podnikání v obchodě a službách (program OPF, M_EKOMAN) (2)
- Evropská unie (program OPF, M_HOSPOL) (2)
- Finance (program OPF, M_HOSPOL) (2)
- Firemní finance (program OPF, M_EKOMAN)
- Hotelnictví (program OPF, B6503GAHOT)
- Informatika v ekonomice (program OPF, M_SYSINF)
- Manažerská informatika (program OPF, M_SYSINF) (2)
- Marketing a management (program OPF, M_EKOMAN) (2)
- Veřejná ekonomika a správa (program OPF, M_HOSPOL)
- Cíle předmětu
- Cílem výuky v 1. ročníku je docílit u studentů úrovně B1. Dovednosti komunikace v německém jazyce jsou orientovány na běžné situace spojené s jejich profesním uplatněním, jakož i schopnosti orientovat se jazykově v širokém spektru problémů denní reality, seznámit studenty s reáliemi německy mluvících zemí. Jsou rozvíjeny komplexně všechny čtyři typy dovedností - mluvení, čtení, poslech a písemný projev. Důraz je kladen především na aktivní mluvený projev, na jazykovou pohotovost a schopnost plynule se vyjadřovat v německém jazykovém prostředí tak, aby studující byl kvalitně připraven k zahraničním stážím. Systematicky vede k získání mezinárodního certifikátu ZDaF a k přípravě na další mezinárodní zkoušky z profesního jazyka ZDfB.
- Osnova
- 1. Betriebsalltag
Běžný pracovní den. Informační rozhovory. Nepřítomnost na pracovišti. Personální záležitosti a problémy na pracovišti.
2. Sicherheit am Arbeitsplatz
Značky zákazové a příkazové a jejich využití nejen při bezpečnosti práce. Bezpečnostní opatření a zařízení. Nehody.
3. Marketing und Werbung
Marketing a reklama. Jméno značky, inzeráty a vlastnosti výrobků. Nové možnosti odbytu.
4. Einkommen, Sozialleistungen, Rechte und Pflichten
Příjmy a důchody, sociální zabezpečení, práva a povinnosti. Pracovní smlouva. Spolurozhodování ve firmě a podniku. Tarifní smlouva. Pracovní právo. Vyjednávání o mzdě. Strukturovaný životopis.
5. Frankfurt am Main - Wirtschaftsstandort
Frankfurt nad Mohanem - dějiny a základní údaje. Frankfurt n.Mohanem jako finanční centrum, dopravní křižovatka i veletržní město.
Inhalt der Übung:
1. Analyse von Lebenslauf und Anschreiben /eigene Erstellung
Lebensläufe werden zum Vergleich vorgelegt, verglichen und untersucht. Hierbei sollen die Studenten ein Gespür für das Erstellen von Lebensläufen und Anschreiben gewinnen und auf die eigenen Bewerbung vorbereitet werden. Sie fertigen am Ende selbst eine solche Bewerbungsmappe an.
2. Bewerbungstraining (Persönlichkeitstraing, Selbstpräsentation)
Anhand von Persönlichkeitstest wird ein eigenes Profil erstellt, das auf ein Vorstellungsgespräch und mögliche Fragen vorbereitet.
3. Werbungs/Marketing
Anhand von Zeitungs- und Fernsehwerbung aus Deutschland wird das Thema Werbung behandelt. Werbemittel, Strategien, Ziele und Zielgruppen werden gefunden und analysiert. Als abschließende Übung wird eine eigene Werbung für ein bestimmtes Produkt entworfen.
4. Messen in Deutschland
Anhand authentischer Materialien sowie Videos wird der Messestandort Deutschland untersucht. Messegespräche werden genauso Thema sein wie die Messeplanung und -inhalt.
5. Interkulturelles Wahrnehmen
Interkulturelle Kommunikation ist nicht nur in der Geschäftspraxis wichtig. Anhand von vorbereitenden Übungen werden Unterschiede und Gemeinsamkeiten in internationalen Dialog herausgestellt und für deren Bedeutsamkeit sensibilisiert.
Zu dem Seminar findet eine Konversationsstunde statt. Hier steht das Sprechen und Formulieren im Vordergrund. Angeglichen an das Buch Dialog Beruf 2 werden eigene Materialien hergestellt, die die Kommunikation im Unterricht anregen und Erlerntes festigen soll.
- 1. Betriebsalltag
- Literatura
- povinná literatura
- BECKER, N., BRAUNERT, J., EISFELD, H. Dialog Beruf 2. München: Max Hueber Verlag, 1997. ISBN 3-19-001591-0. info
- doporučená literatura
- BÜRGER, J. a kol. Česko-německý a německo český hospodářský slovník. Plzeň: Fraus, 1998. ISBN 80-85784-29-7. info
- Vyučovací jazyk
- Němčina
- Informace učitele
- Podmínkou získání zápočtu nebo připuštění ke zkoušce je povinná účast na seminářích v rozsahu 70% a další požadavky - předmět je ukončen zápočtem, který posluchači získají na základě průběžného písemného či ústního testování a po závěrečném kreditním testu. V průběhu semestru mají posluchači možnost získat až 100 bodů jako maximum, přičemž k získání zápočtu musí obdržet alespoň 60 bodů. Dále studenti podle individuálních pokynů vyučujícího vystoupí s ústním referátem ke zvolenému tématu, příp. jej odevzdají v písemné formě do konce výuky v semestru.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2008, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/zima2008/KCJK102