KCJK403S Španělština - 3.část

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
zima 2008
Rozsah
0/3/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Hamza Messari, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Hamza Messari, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 9 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Úroveň - B 2.1 středně pokročilí směřující k úrovni pokročilých V návaznosti na předchozí části se rozšiřují a upevňují jazykové struktury a dovednosti na pokročilé úrovni. Rozšiřují se znalosti o životě španělsky hovořících zemí. Důraz je kladen na práci s autentickým publicistickým textem. Předmět prohlubuje dosažené znalosti gramatického a lexikálního systému španělského jazyka v kombinaci s intenzivním nácvikem čtyř jazykových dovedností v komunikativním kontextu. Vede studenty k uvědomělému a cílevědomému používání jazyka v komunikaci jak z hlediska plynulosti, tak správnosti.
Osnova
  • Struktura výkladu:
    1. Arte y espectáculos
    2. Nuestro planeta
    3. Información y medios de comunicación
    4. Relaciones sociales
    Obsah předmětu:
    1. Arte y espectáculos
    Teatro
    Valorar con énfasis, proponer, dejar que elija el interlocutor, sugerir.
    Hasta que + ind./subj./temporales/, como, adonde, cuando, lo que, etc. + presente de subjuntivo.
    2. Nuestro planeta
    Artículo periodístico
    Opinar, involuntariedad.
    Está claro, es obvio, es evidente que + ind., me parece lógico que + subj., antes de + inf., antes de que + subj. /temporales/, se + me/le/nos/os/les.
    3. Información y medios de comunicatión
    Artículo periódistico
    Preguntar por la dificultad, preguntar por la diferencia, opinar.
    Pienso /Estoy seguro de que + ind., superlativos, no?sino, no sólo?sino también.
    4. Relaciones sociales
    Artículo periódistico
    Felicitar, saludar a otro, cambinos experimentados en las personas, diferencia de edad.
    Como + Subj. (condicionales).
    Sin que + Subj. (modales).

    Studenti pracují se španělskými internetovými stránkami při vyhledávání textů do výuky. K dispozici jim jsou stránky katedry cizích jazyků www.opf.slu.cz/kcj, na kterých se nacházejí podrobnější informace k danému předmětu a úkoly pro práci s internetem. Mají možnost využít slovníky na internetu např. www.seznam.cz, nebo www.translator.cz.
Literatura
    povinná literatura
  • CASTRO, F. Ven 3. Plzeň: Fraus, 1995. ISBN 80-85784-53-X. info
  • DE PRADA, M. Hablando de Negocios. Madrid: EDELSA, 1993. info
    doporučená literatura
  • HAMPLOVÁ, S. Stručná mluvnice španělštiny. Praha: ACADEMIA. ISBN 80-200-0552-8. info
  • PROKOPOVÁ, L. Španělština pro samouky. Praha: SPN, 1990. ISBN 80-04-25973-1. info
Vyučovací jazyk
Španělština
Informace učitele
Podmínkou získání zápočtu nebo připuštění ke zkoušce je povinná účast na seminářích v rozsahu 70% a další požadavky - předmět je ukončen zápočtem, který posluchači získají na základě průběžného písemného či ústního testování a po závěrečném kreditním testu. V průběhu semestru mají posluchači možnost získat až 100 bodů jako maximum, přičemž k získání zápočtu musí obdržet alespoň 60 bodů.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2007, léto 2009.