KCJK518S Tvorba a hodnocení projektu

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
zima 2008
Rozsah
1/1/0. 5 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Krystyna Heinz (přednášející)
Ing. Ivo Veselý (přednášející)
PhDr. Krystyna Heinz (cvičící)
Ing. Ivo Veselý (cvičící)
Garance
Ing. Ivo Veselý
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámit studenty s postupy tvorby projektu, dále s typy a charakteristikami projektů. Posluchači budou seznámeni s prostředky, které lze při tvorbě projektu uplatnit. Seznámí se také agendou, která tvorbu projektů doprovází. Součástí předmětu je i část věnovaná specifikům tvorby projektů v angličtině. Seminární složka bude zaměřena na rozvoj dovedností souvisejících s tvorbou projektů, na samotnou tvorbu případových projektů a jejich následnou analýzu.
Osnova
  • Obsah předmětu:
    1. Úvod do problematiky projektování
    Definice projektu. Typy projektů. Možnosti využití projektů ve veřejné sféře i v soukromém sektoru. Osnova projektu. Jednotlivé části projektu, jejich vymezení, funkce a specifika.
    2. Úvod do problematiky projektování v anglickém jazyce
    Metodologie tvorby projektů. Cíle. Zdroje projektů. Evaluace a monitoring. Post - evaluace. Přínos projektování.
    3. Příprava projektu
    Informační zdroje projektů. Organizace informací. Relevantnost informací. Nasycenost projektu. Formulování informací. Editování projektu.
    4. Specifika přípravy projektu v anglickém jazyce
    Základní postupy při přípravě projektu v anglickém jazyce. Specifika anglického jazyka užívaného v projektech. Syntax (gerundia, participia, infinitivní vazby). Slovní zásoba.
    5. Techniky projektování
    Brainstorming. Brainwriting. Diskuse 66. Metoda 635. Metoda Delfy. Využití při tvorbě projektu.
    6. Logický rámec projektu
    Definování a vymezení logického rámce. Členění a charakteristika položek. Vztah logický rámec - projekt. Způsob zpracování. Požadavky a specifika. Význam v procesu hodnocení projektu.
    7. Abstrakt projektu, anotace, klíčová slova
    Vymezení pojmů abstrakt, anotace, klíčová slova. Typy abstraktu. Způsob zpracování abstraktu, anotace. Požadavky a specifika. Význam v procesu hodnocení projektu.
    8. Případové studie
    Analýza případových studií- projektů. Celková charakteristika. Analýza logického rámce, abstraktu, anotace, výběru klíčových slov. Analýza cílů, způsobu formulace, způsobu prezentace.
Literatura
    povinná literatura
  • HEINZOVÁ, K. Communication in the Business World. Karviná: OPF SU, 1996. info
  • FOTR, J. Příprava a hodnocení podnikatelských projektů. 1993. info
    doporučená literatura
  • PETER HARTLEY, CLIVE G. BRUCKMANN. Business Communication. Routledge, 2002. info
  • CEES B.M. VAN RIEL. Principle of Corporate Communication. Prentice Hall, 1995. info
Informace učitele
Během výuky budou zadány dva průběžné testy a seminární práce. Uvedené aktivity jsou bodově ohodnoceny. Absolvování předmětu je zakončeno získáním zápočtu a povinná účast na seminářích v rozsahu 70%.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2009.