OPF:MARK009 Marketingová komunikace - Informace o předmětu
MARK009 Marketingová komunikace
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinézima 2008
- Rozsah
- Přednáška 10 HOD/SEM. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Kateřina Matušínská, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. Ing. Emanuel Šustek, CSc.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Marketing a management (program OPF, M_EKOMAN)
- Cíle předmětu
- Zvládnout základní pojmy teorie marketingové komunikace. Porozumět základním metodám uplatňování jednotlivých druhů marketingové komunikace pro získávání lepšího postavení firmy na trhu. Věnovat se především vytváření a užití reklamy a jejím jednotlivým druhům, podpoře prodeje (včetně užití různých forem) a Public Relations. Výklad bude zaměřen především na využití jednotlivých forem marketingové komunikace v obchodě. Schopnost a umění tvůrčím způsobem zvládat uvedené obory umožní mít stále významnější výhodu při uplatnění obchodní firmy (i malé) v sílícím konkurenčním prostředí.
- Osnova
- Zvládnout základní pojmy teorie marketingové komunikace. Porozumět základním metodám uplatňování jednotlivých druhů marketingové komunikace pro získávání lepšího postavení firmy na trhu. Věnovat se především vytváření a užití reklamy a jejím jednotlivým druhům, podpoře prodeje (včetně užití různých forem) a Public Relations. Výklad bude zaměřen především na využití jednotlivých forem marketingové komunikace v obchodě. Schopnost a umění tvůrčím způsobem zvládat uvedené obory umožní mít stále významnější výhodu při uplatnění obchodní firmy (i malé) v sílícím konkurenčním prostředí.
1. Definování hlavních pojmů v oblasti marketingové komunikace, význam a účel segmentace
2. Hierarchie cílů komunikačního mixu
3. Regulace reklamy a podpory prodeje, přibližování se normám EU, etika v reklamě.
4. Trh v oblasti reklamy a reklamních agentur, jejich charakteristika
5. Metody přesvědčování, volba reklamního poselství
6. Informativní a argumentativní reklama
7. Emocionální reklama, metody vzbuzování emocí
8. Přesvědčování pomocí doporučovatelů jako metoda emotivní reklamy
9. Definice podpory prodeje, její plánování a užití
10. Měření a testování účinků reklamy a podpory prodeje
11. Plánování komunikačního mixu, rozpočtování, hodnocení efektivnosti jednotlivých nástrojů
12. Přímý marketing, moderní metody komunikace
13. Public Relations, publicita, sociální reklama, marketing událostí
- Zvládnout základní pojmy teorie marketingové komunikace. Porozumět základním metodám uplatňování jednotlivých druhů marketingové komunikace pro získávání lepšího postavení firmy na trhu. Věnovat se především vytváření a užití reklamy a jejím jednotlivým druhům, podpoře prodeje (včetně užití různých forem) a Public Relations. Výklad bude zaměřen především na využití jednotlivých forem marketingové komunikace v obchodě. Schopnost a umění tvůrčím způsobem zvládat uvedené obory umožní mít stále významnější výhodu při uplatnění obchodní firmy (i malé) v sílícím konkurenčním prostředí.
- Literatura
- povinná literatura
- TELLIS, J.GERARD. Reklama a podpora prodeje. Praha: Grada Publishing, 2000. ISBN 80-7169-997-7. info
- NĚMEC, P. Public relations. Komunikace v konfliktních a krizových situacích. Praha: Management Press, 1999. ISBN 80-85943-66-2. info
- OGILVY D. O reklamě. Praha: Management Press, 1998. ISBN 80-85943-83-2. info
- HLOUŠKOVÁ, I. Vnitrofiremní komunikace. Praha: Grada, 1998. ISBN 80-7169-550-5. info
- ČEPELKA, O. Práce s veřejností v nepodnikatelském sektoru. Liberec: Nadace Omega, 1997. ISBN 80-902376-0-6. info
- NĚMEC, P. Public relations. Praxe komunikace s veřejností. Praha: Management Press, 1996. ISBN 80-85943-20-4. info
- FORET M. Komunikace s veřejností. Masarykova univerzita, Brno, 1994. ISBN 80-210-1034-7. info
- BLACK, S. Nejúčinnější propagace. Praha: Grada Publishing, 1994. ISBN 80-7169-106-2. info
- doporučená literatura
- BRANNAN, T. Jak se dělá účinná reklama. Praha: Management Press, 1996. ISBN 80-85603-99-3. info
- SCHWALBE, B., SCHWALBE, H. Osobnost, kariéra, úspěch. Praha: Grada, 1995. ISBN 80-7169-117-8. info
- VÁŇA, P. Kdy a jak využít přímou reklamu. Praha: Nakladatelství Management Press, 1994. ISBN 80-85603-63-2. info
- SEWELLOVÁ, S. Umíte dělat reklamu? Praha: Nakladatelství Svoboda, 1994. ISBN 80-205-0423-0. info
- ZEMAN, H. Ve spárech reklamy. Praha: Nakladatelství Grada, 1994. ISBN 80-85943-80-4. info
- BUREŠ, I. Marketingově řízená firma. Praha: Nakladatelství Management Press, 1992. ISBN 80-85603-24-1. info
- WEGNER, M. Podnikatelé a reklama. Praha: Nakladatelství Trizonia, 1991. ISBN 80-900117-2-1. info
- Engel J., Warshaw M., Kinnear T. Promotional Strategy, Managing the Marketing Communication Process. Irwin, Homewood, USA, 1991. ISBN 0-256-11408-0. info
- Informace učitele
- Předpokladem pro absolvování kurzu je zpracování seminární práce ve stanoveném termínu a úspěšné složení písemného testu. Kurz je ukončen ústní zkouškou.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/zima2008/MARK009