MARK103 Mezinárodní marketing

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
zima 2008
Rozsah
Přednáška 10 HOD/SEM. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Miroslava Vaštíková (přednášející)
Garance
doc. Ing. Emanuel Šustek, CSc.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
V tomto předmětu bude mezinárodní marketing teoreticky zdůvodněn a bude prezentovat rozvinutí a prohloubení vnitřních marketingových specifik uplatňovaných na zahraničních trzích, vznikajících z respektování zvláštností a náročnosti zahraničních trhů, správních norem, mentality národů a bližších geografických a demografických charakteristik. Rozlišení mezi přímým a nepřímým exportem, importem, zohlednění zapojených exportních organizací, prostředníků, agentů, zprostředkovatelů, průmyslových a obchodních komor. Budou zdůrazněny adekvátní metody, formy a instrumentarium mezinárodního marketingu.
Osnova
  • V tomto předmětu bude mezinárodní marketing teoreticky zdůvodněn a bude prezentovat rozvinutí a prohloubení vnitřních marketingových specifik uplatňovaných na zahraničních trzích, vznikajících z respektování zvláštností a náročnosti zahraničních trhů, správních norem, mentality národů a bližších geografických a demografických charakteristik. Rozlišení mezi přímým a nepřímým exportem, importem, zohlednění zapojených exportních organizací, prostředníků, agentů, zprostředkovatelů, průmyslových a obchodních komor. Budou zdůrazněny adekvátní metody, formy a instrumentarium mezinárodního marketingu.
    1. Podstata mezinárodního marketingu a jeho specifika
    2 Formy vstupu na zahraniční trhy
    3. Mezinárodní marketingové prostředí, ekonomické prostředí a jeho hlavní aspekty
    4. Právní a politické prostředí
    5. Finanční prostředí v mezinárodním marketingu
    6. Mezinárodní kulturní a sociální prostředí
    7. Výzkum trhu v mezinárodním prostředí
    8. Mezinárodní výrobková strategie
    9. Strategie mezinárodní distribuce zboží
    10. Strategie exportních cen
    11. Mezinárodní komunikační proces
    12. Organizace a řízení mezinárodního marketingu
Literatura
    povinná literatura
  • MACHKOVÁ, H. a kol. Mezinárodní obchod a marketing. Praha: Grada Publishing, 2002. ISBN 80-247-0364-5. info
  • ŠRONĚK, I. Kultura v mezinárodním podnikání. Praha: Grada Publishing, 2001. ISBN 80-247-0012-3. info
  • MACHKOVÁ, H. a kol. Mezinárodní marketing. Praha: VŠE, 1998. ISBN 80-7079-322-8. info
  • DAĎO, J. Medzinárodný marketing. Bánská Bystrica: ESOX Consulting, 1996. ISBN 80-967599-10-6. info
  • PRICER, R. W. FORET, M. Export a marketing na zahraničních trzích. Brno: Masarykova univerzita, 1995. ISBN 80-210-1241-2. info
  • KOTLER, P. Marketing Management. Praha: Victoria Publishing, 1992. ISBN 80-85605-08-2. info
  • KULHAVÝ, E. Mezinárodní marketing. Praha: BABTEX, 1992. ISBN 80-85605-61-9. info
    doporučená literatura
  • PRESNER, L. A. Slovník mezinárodního podnikání. Praha: Victoria Publishing, 1995. ISBN 80-85605-73-2. info
  • DANIELS, J. RADEBAUGH, L. H. International Business. New York: Addison - Weslex Publ. Co., 1994. info
  • SMALI, A. C. STILL, R. HILL, J. S. International Marketing. New York: Macmillan Publ. Co., 1993. info
  • GIBBS, P. Obchod v Evropském společenství. Praha: Grada, 1993. ISBN 80-85623-33-1. info
  • URBAN, E. Medzinárodný marketing. Bratislava: Aifa,, 1992. ISBN 80-05-01078-8. info
Informace učitele
V průběhu semestru bude se psát test, tento bude klasifikován a známka bude součástí výsledného hodnocení studenta v tomto kurzu. Zkouška má ústní formu.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2007.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/zima2008/MARK103