MARK105 Obchodní firmy

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
zima 2008
Rozsah
Přednáška 10 HOD/SEM. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Ing. Halina Starzyczná, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. Ing. Halina Starzyczná, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem kurzu je seznámit studenty se specifiky obchodních firem s důrazem na problematiku retailingu, kterému je ve vyspělých zemích věnována značná pozornost pro jeho význam nejen v oblasti vytváření pracovních míst, podílu na HDP, ale především v uspokojování potřeb zákazníků - spotřebitelů jako hlavního kritéria úspěšnosti obchodní firmy. Kurz je zaměřen zejména na hlavní rozvojovou složku, což jsou velké a střední firmy, může však posloužit i malým podnikatelům, kteří chtějí uspět na trhu a uplatnit se zde po boku velkých firem či různých obchodních sdružení.
Osnova
  • Cílem kurzu je seznámit studenty se specifiky obchodních firem s důrazem na problematiku retailingu, kterému je ve vyspělých zemích věnována značná pozornost pro jeho význam nejen v oblasti vytváření pracovních míst, podílu na HDP, ale především v uspokojování potřeb zákazníků - spotřebitelů jako hlavního kritéria úspěšnosti obchodní firmy. Kurz je zaměřen zejména na hlavní rozvojovou složku, což jsou velké a střední firmy, může však posloužit i malým podnikatelům, kteří chtějí uspět na trhu a uplatnit se zde po boku velkých firem či různých obchodních sdružení.
    1. Okolí obchodní firmy
    2. Strategie obchodních firem
    3. Marketingové cíle obchodních firem
    4. Územní a tržní analýza
    5. Řízení a plánování prodeje
    6. Organizování a modelování organizačních struktur v obchodě
    7. Formy koncentrace a kooperace v obchodě
    8. Řízení lidských zdrojů (vybrané problémy)
    9. Mzdové systémy v obchodní firmě a pracovní motivace
    10. Pracovní procesy v obchodním provozu
    11. Organizace práce v obchodním provozu
    12. Manažérský systém informací
    13. Bezpečnostní management
Literatura
    povinná literatura
  • STARZYCZNÁ.H. Obchodní firmy (vybrané problémy řízení). Karviná: OPF SU, 2001. ISBN 80-7248-124-X. info
  • CIMLER, P. Retail management (vybrané kapitoly). Praha: VŠE, 1999. ISBN 80-7079-596-4. info
  • JINDRA, J. Obchodní firmy. Praha: VŠE, 1998. ISBN 80-7079-8. info
    doporučená literatura
  • PRAŽSKÁ, L., JINDRA, J. a kol. Obchodní podnikání. Praha: Management Press, 2002. ISBN 80-85943-48-4. info
  • STARZYCZNÁ.H.,STEINER.J. Maloobchod v českých zemích v proměnách let 1918-2000. Karviná: OPF SLU, 2000. ISBN 80-7248-084-. info
  • STARZYCZNÁ, H. Strukturální proměny maloobchodní sítě v českých zemích od meziválečných let po současnost (v letech 1918-2000). (doktorská disertační práce) Ostrava: VŠB-TU, 1999. info
  • ZADRAŽILOVÁ., KHELEROVÁ. Management obchodní firmy. Praha: Grada, 1995. ISBN 80-85623-72-2. info
  • JINDRA, J. Retailing v USA. Praha: VŠE, 1994. ISBN 80-7079-364-3. info
  • BUREŠ, I. Jak úspěšně řídit prodejní tým. Praha: Management Press, 1993. ISBN 80-85603-25-X. info
  • MASON, J. B., MAYER., M. L. Modern Retailing. Boston: Homewood Ing., 1990. ISBN 0-256-07959-5. info
Informace učitele
Předpokladem přijetí k závěrečnému písemnému testu je úspěšné absolvování průběžného testu ve stanoveném termínu a zpracovávání seminární práce na aktuální téma. Hodnocení seminární práce, absolvování průběžného testu i výsledek závěrečného písemného testu budou podkladem pro celkové hodnocení studenta. Předmět je ukončen závěrečnou písemnou zkouškou.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2007.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/zima2008/MARK105