KCJKPN22 Němčina 2 - část 2.

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
zima 2012
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
M.A. Alexander Alisch (cvičící)
Mgr. Marta Banková (cvičící)
PhDr. Hanne-Lore Bobáková, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Janusz Karpeta, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Michaela Kryšpínová (cvičící)
MVDr. Jana Kubánková (cvičící)
Mgr. Blanka Mikolajková (cvičící)
Mgr. Květuše Mozielowská (cvičící)
Garance
PhDr. Hanne-Lore Bobáková, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Předpoklady
Student si může zapsat část 2., má-li splněnu část 1., případně studuje-li současně části 1. a 2.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Úroveň - A 2.2 mírně pokročilí Předmět směřuje k osvojení znalostí a dovedností dostatečných k řešení základních situací ve sféře obecného a/nebo profesního jazyka. Předmět formuje cizojazyčné návyky posluchačů tak, že po jeho absolvování budou schopni porozumět běžným obratům společenského styku a umět je aplikovat, dorozumět se v případě, že mluvčí hovoří zřetelně a pomalu, reagovat v běžných každodenních situacích. V popředí učebního procesu stojí kompetence k profesnímu jednání získáním odborných znalostí a sociálních kompetencí na příkladech z oblasti turismu. Součástí předmětu je nácvik strategií v oblasti lexikálně-gramatické, porozumění čtenému textu, psaní, poslechu s porozuměním a mluveného projevu s důrazem na interkulturní kompetenci.
Osnova
  • 1. Touristikmessen
    2. Touristikbörsen
    3. Messeplätze in Europa und Deutschland
    4. Einladung zur Messe
    5. Gespräche auf der Messe
    6. Tourismus und Weinbau
    7. Anbaugebiete und Weinstraßen in Deutschland
    8. Weinbaugebiete in Europa
    9. Güteklassen und Rebsorten, die Sprache des Etiketts
    10. Bewerbung
    11. Anforderungen an junge Mitarbeiter in der Tourismusbranche
    12. Selbsteinschätzung
    13. Vorstellungsgespräch
    1. Touristikmessen
    Erwartungen ausdrücken, Einladung schreiben, Hinweise geben, Modalverben, Passiv mit Modalverben
    2. Touristikbörsen
    Assoziogramme, Logos, Landkarten, Inernetadressen, Info-Texte, Einladungen, Messeanzeigen, Messepläne, Kausalsätze
    3. Messeplätze in Europa und Deutschland
    Auszug aus Informationsbroschüre, Prospekttext, Auszug aus einer Messemappe, Angebote, Konditionalsätze
    4. Einladung zur Mense
    Einladung schreiben, Hinweise geben, Infinitivsätze, Temporalsätze
    5. Gespräche auf der Messe
    Sich erkundigen, sich orientieren, Wegbeschreiben, anpreisen, Unterlagen und Prospekte einholen,
    Fragetechniken
    6. Tourismus und Weinbau
    Zeitungsartikel, beschreiben, erläutern, argumentieren, temporale Präpositionen, Préteritum
    7. Anbaugebiete und Weinstraßen in Deutschland
    Karte, Tabelle, Bildbeschreibung, Informationen entnehmen, Passiv Präsens und Präteritum, Adjektive
    8. Weinbaugebiete in Europa
    Gebiete, Sorten, Fläche, geografische Eigennamen, Adjektive zur Beschreibung von Alter und Geschmack, Trinkgefäße

    9. Güteklassen und Rebsorten, die Sprache des Etiketts
    Weine entdecken und empfehlen, das Etikett - die Geburtsurkunde des Weines, Daten und Fakten, Adjektivkomposita, Komparativ
    10. Bewerbung
    Bewerbungsschritte, Bewerbungsbrief, Lebenslauf, Verkürzungen, Kondensationen, Modalverben
    11. Anforderungen an junge Mitarbeiter in der Tourismusbranche
    Anforderungen und Erwartungen ausdrücken, Angebote machen, bewerten, erfragen und nachfragen
    12. Selbsteinschätzung
    sich präsentieren, Substantive und Adjektive der Selbsteinschätzung, Partikul der Höflichkeit
    13. Vorstellungsgespräch
    sich bewerben, sich präsentieren, seine Erfahrungen, Kenntnisse und Hobbys beschreiben, Adverbien, Fragewörter
Literatura
    povinná literatura
  • BARBERIS, P. BRUNO, E. Deutsch im Hotel - Korrespondenz. Ismaning: Max Heuber Verlag, 2005. ISBN 3 19 001647 X. info
  • ŠIMONOVSKÁ, E. Fachdeutsch für Fortgeschrittene. Praha: Vysoká škola hotelová, 2004. ISBN 80 86578 25 9. info
  • BERGELOVÁ, E. Jazyková obchodní průprava - Deutsch im Berufsleben. Plzeň: Fraus, 2004. info
  • LÉVY-HILLERICH, D. Kommunikation im Tourismus. Plzeň: Fraus, 2004. ISBN 80-7238-298-5. info
  • BERGLOVÁ, E. a kol. Moderní gramatika němčiny. Plzeň: Fraus, 2002. ISBN 80-7238-144-X. info
  • DUSILOVÁ, D. a kol. Sprechen Sie Deutsch? Ismaning: Polyglot, 2000. ISBN 80-86195-09-0. info
Výukové metody
Seminární výuka
Metody hodnocení
Zápočet
Vyučovací jazyk
Němčina
Informace učitele
Předmět je ukončen zápočtem, který posluchači získají na základě průběžného písemného či
ústního testování a po závěrečném kreditním testu. V průběhu semestru mají posluchači možnost získat až 100 bodů jako maximum, přičemž k získání zápočtu musí obdržet alespoň
60 bodů. Studenti, kteří danou část jazyka opakují, nemají povinnou 60% docházku.

Student si může zapsat část 2., má-li splněnu část 1., případně studuje-li současně části 1. a 2.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2008, léto 2009, zima 2009, léto 2010, zima 2010, léto 2011, zima 2011, léto 2012, léto 2013, zima 2013, léto 2014, zima 2014, léto 2015.