OPF:MARENAM Purchasing Marketing - Course Information
MARENAM Purchasing Marketing
School of Business Administration in KarvinaWinter 2012
- Extent and Intensity
- 0/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. Pavla Sýkorová (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. Ing. Emanuel Šustek, CSc.
Department of Business Economics and Management – School of Business Administration in Karvina - Prerequisites (in Czech)
- MAREMAR Marketing || MARKMAR Marketing || MARPMAR Marketing || PEMEMAR Marketing || PEMKMAR Marketing || PEMPMAR Marketing
Předpokladem je absolvování předmětu Marketing. - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Marketing and Management (programme OPF, B_EKOMAN)
- Course objectives (in Czech)
- Nákupní marketing musí v tržní ekonomice vycházet z jiného úhlu pohledu než-li marketing prodeje. Musí se zaměřit se na odlišnosti nákupního procesu na trzích organizací. Cílem předmětu je seznámit posluchače s používáním specifických metod, které jsou využívány v nákupním procesu zejména na průmyslových trzích. Budou objasněna specifika instrumentaria nákupního marketingu a nákupních strategií, včetně elektronického nakupování.
- Syllabus (in Czech)
1. Základní úkoly a cíle nákupu
2. Specifika nákupních trhů organizací
3. Základní modely nákupního chování organizací
4. Nákupní centrum a nové tendence v modelování nákupního chování
5. Marketingové pojetí nákupu
6. Nákupní marketingový výzkum
7. Tvorba strategického plánu
8. Rozhodování o potřebách
9. Metody zkvalitňování hmotných toků
10. Řízení nákupu
11. Osobnost nákupce
12. Elektronické nakupování
13. Test v průběhu výuky
- Literature
- required literature
- VAŠTÍKOVÁ, M. Nákupní marketing. Karviná SU OPF, 2007. ISBN 978-80-7248-440-9. info
- KAPLAN, M., ZRNÍK, J. a kol. Jak levněji a lépe nakupovat. Praha: Grada, 2004. ISBN 80-247-1145-1. info
- LUKOSZOVÁ, X. Nákup a jeho řízení. Brno: Computer Press, 2004. ISBN 80-7078-674-4. info
- LUKOSZOVÁ, X., GRASSEOVÁ, M., MENŠÍK, O. Řízení nákupu. Ostrava: EF VŠB-TU, 2000. ISBN 80-7078-674-4. info
- TOMEK, J., HOFMAN, J. Moderní řízení nákupu podniku. Praha: MANAGEMENT PRESS, 1999. ISBN 80-85943-73-5. info
- KITA, J. Nákup a predaj. Bratislava: Sprint, 1998. ISBN 80-88848-28-8. info
- TOMEK, J. Marketingová strategie podniku. Praha: Management Press, 1992. ISBN 80-85653-03-9. info
- recommended literature
- SYNEK, M. Manažerská ekonomika. Praha: Grada Publishing, 1996. ISBN 80-247-9069-6. info
- NĚMEC, F. Logistika. Karviná: OPF SU, 1995. ISBN 80-85879-24-7. info
- PORTER, M. E. Konkurenční strategie. Praha: Victoria Publishing, 1994. ISBN 80-85605-11-2. info
- KOTLER, P. Marketing Management. Praha: Victoria Publishing, 1992. ISBN 80-85605-08-2. info
- GAMMON, J. S. Nákup a prodej. Praha: Readers International,, 1991. ISBN 80-901454-3-4. info
- Teaching methods
- One-to-One tutorial
Skills demonstration
Students' self-study - Assessment methods
- Credit
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: Přednáška 3 HOD/SEM.
- Enrolment Statistics (Winter 2012, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/winter2012/MARENAM