OPF:LOGPRIN Řízení nákupu - Informace o předmětu
LOGPRIN Řízení nákupu
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinézima 2013
- Rozsah
- 2/1/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Marta Wilczková (přednášející)
Ing. Marta Wilczková (cvičící) - Garance
- doc. Ing. Xenie Łukoszová, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné - Předpoklady
- Předmět je podmíněn absolvováním předmětů Logistika a Management.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Řízení logistiky (program OPF, B_EKOMAN)
- Cíle předmětu
- Řízení nákupu musí vycházet z celkových strategických preferencí podniku. Cílem řízení nákupu je zabezpečení efektivního a plynulého zásobování podniku jak hmotnými vstupy (zboží, materiál, stroje a zařízení), tak i nehmotnými vstupy (službami), v potřebném množství, kvalitě a při dosažení optimálních cenových a platebních podmínek. Důležitou součástí je proces výběru a řízení dodavatelských subjektů.
- Osnova
- 1. Objasnění základních pojmů souvisejících s nákupem.
2. Charakteristika zásobovací činnosti.
3. Zajišťování a krytí potřeb
4. Klasifikace druhů zásob
5. Operativní řízení zásobování
6. Strategické plánování nákupu
7. Řízení informačních toků
8. Výběr dodavatelů a proces hodnocení dodavatelů
9. Řízení kvality nákupu
10. Řízení nákupní logistiky
11. Elektronické nakupování
12. Nákupní centrum podniku a osobnost nákupce
13. Organizační struktury nákupu
- 1. Objasnění základních pojmů souvisejících s nákupem.
- Literatura
- povinná literatura
- KAPLAN, M., ZRNÍK, J. a kol. Jak levněji a lépe nakupovat. Praha: Grada, 2004. ISBN 80-247-1145-1. info
- LUKOSZOVÁ, X. Nákup a jeho řízení. Brno: Computer Press, 2004. ISBN 80-7078-674-4. info
- LUKOSZOVÁ, X., GRASSEOVÁ, M., MENŠÍK, O. Řízení nákupu. Ostrava: EF VŠB-TU, 2000. ISBN 80-7078-674-4. info
- TOMEK, J., HOFMAN, J. Moderní řízení nákupu podniku. Praha: MANAGEMENT PRESS, 1999. ISBN 80-85943-73-5. info
- KITA, J. Nákup a predaj. Bratislava: Sprint, 1998. ISBN 80-88848-28-8. info
- TOMEK, G., TOMEK, J. Nákupní marketing. PraHa.Grada, 1996. ISBN 80-85623-96-X. info
- doporučená literatura
- M. Synek a kol. Manažerská ekonomika. Grada, Praha, 1996. ISBN 80-7079-133-0. info
- NĚMEC, F. Logistika. Karviná: OPF SU, 1995. ISBN 80-85879-24-7. info
- PORTER, M. E. Konkurenční strategie. Praha: Victoria Publishing, 1994. ISBN 80-85605-11-2. info
- KOTLER, P. Marketing Management. Praha: Victoria Publishing, 1992. ISBN 80-85605-08-2. info
- GAMMON, J. S. Nákup a prodej. Praha: Readers International,, 1991. ISBN 80-901454-3-4. info
- Výukové metody
- Demonstrace dovedností
Seminární výuka - Metody hodnocení
- Zápočet
- Informace učitele
- průběžný test, zpracování seminární práce aukce v rámci jiné zátěže, písemná forma zápočtu
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/zima2013/LOGPRIN