KCJKPN14 Němčina 1 - část 4.

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
zima 2014
Rozsah
0/2/0. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Marta Banková (cvičící)
PhDr. Hanne-Lore Bobáková, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Janusz Karpeta, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Michaela Kryšpínová (cvičící)
Mgr. Blanka Mikolajková (cvičící)
Garance
PhDr. Hanne-Lore Bobáková, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Předpoklady
Student si může zapsat část 4., má-li splněny části 1., 2. a 3., případně studuje-li současně části 3. a 4.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Úroveň - B 2.2 pokročilí Cílem výuky v druhém ročníku je docílit u studentů úrovně B2. Výuka je orientována na nácvik písemných dovedností v obchodní komunikaci. Obsahem jsou vzorové obchodní dopisy, množství vzorových vět a slovní spojení typických pro daný druh dopisu. Procvičují se nejdůležitější gramatické struktury a potřebná slovní zásoba. Jsou rozvíjeny komplexně všechny čtyři typy dovedností - mluvení, čtení, poslech a písemný projev. Důraz je kladen především na písemný projev, na jazykovou pohotovost a schopnost plynule se vyjadřovat v německém jazykovém prostředí tak, aby studující byl kvalitně připraven k zahraničním stážím. Systematicky vede k získání mezinárodního certifikátu ZDaF a k přípravě na další mezinárodní zkoušky profesně zaměřené jako ZDfB.
Osnova
  • 1. Geschäftsbrief
    2. Formelle Seite der Briefgestaltung
    3. Firmennachweis
    4. Anfrage
    5. Angebot
    6. Werbebriefe
    7. Bestellung
    8. Auftragsbestätigung
    9. Besondere Arten der Bestellung
    10. Widerruf eines Auftrages
    11. Änderung einer Bestellung
    12. Reklamation
    13. Weitere Formen der Verständigung
    1. Geschäftsbrief
    Die Handelskorrespondenz im Zeitalter von Computer und Internet. Erstellung und Übermittlung von Mitteilungen. Internet und elektronischer Handel.

    2. Formelle Seite der Briefgestaltung
    Der deutsche Standard-Geschäftsbrief. Die Form der kaufmännischen Mitteilungen - Geschäftsbrief, Telefax und E-Mail.
    3. Firmennachweis
    Einleitung. Musterbriefe. Briefbausteine. Übungen
    4. Anfrage
    Einleitung. Musterbriefe. Briefbausteine. Übungen
    5. Angebot
    Einleitung. Musterbriefe. Briefbausteine. Übungen
    6. Werbebriefe
    Einleitung. Musterbriefe. Briefbausteine. Übungen
    7. Bestellung
    Einleitung. Musterbriefe. Briefbausteine. Übungen
    8. Auftragsbestätigung
    Einleitung. Musterbriefe. Briefbausteine. Übungen
    9. Besondere Arten der Bestellung
    Einleitung. Musterbriefe. Briefbausteine. Übungen
    10. Widerruf eines Auftrages
    Einleitung. Musterbriefe. Briefbausteine. Übungen
    11. Änderung einer Bestellung
    Einleitung. Musterbriefe. Briefbausteine. Übungen
    12. Reklamation
    Einleitung. Musterbriefe. Briefbausteine. Übungen
    13. Weitere Formen der Verständigung
    Einleitung. Musterbriefe. Briefbausteine. Übungen
Literatura
    povinná literatura
  • BOBÁKOVÁ, H. Deutsche Handelskorrespondenz. Karviná: SU OPF, 2003. ISBN 80-7248-178-9. info
  • HÖPPNEROVÁ, V. Němčina v hospodářství. Ekopress, 2001. info
  • BECKER, N., BRAUNERT, J., EISFELD, H. Dialog Beruf 3. München: Max Hueber Verlag, 1998. ISBN 3-19-001592-9. info
Výukové metody
Seminární výuka
Metody hodnocení
Test
Vyučovací jazyk
Němčina
Informace učitele
Předmět je ukončen zkouškou. Studenti, kteří danou část jazyka opakují, nemají povinnou 60% docházku.
Student si může zapsat část 4., má-li splněny části 1., 2. a 3., případně studuje-li současně části 3. a 4.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2008, léto 2009, zima 2009, léto 2010, zima 2010, léto 2011, zima 2011, léto 2012, zima 2012, léto 2013, zima 2013, léto 2014, léto 2015.