PEMPIPB Innovation Entreprise B

School of Business Administration in Karvina
Winter 2014
Extent and Intensity
2/0/0. 3 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Mgr. Monika Chobotová, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
Mgr. Monika Chobotová, Ph.D.
Department of Business Economics and Management – School of Business Administration in Karvina
Prerequisites (in Czech)
K absolvování předmětu nejsou vyžadovány žádné podmínky a předmět může být zapsán nezávisle na jiných předmětech.
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Obsah předmětu navazuje na teoretický základ managementu, nauky o podniku a rozvojového procesu v podniku. Cílem je seznámit studenty s problematikou inovačního podnikání, jeho vývojem, výchovou inovačních podnikatelů nejen v rámci inovačních center. Součástí bude vazba na vznik a poslání inovačních center, jejich klasifikace a přínosy inovačních center pro rozvoj regionu. Na základě vymezení inovací, jejich členění, znázornění průběhu inovačních procesů lze naznačit možnosti řízení inovací a inovačních procesů v životním cyklu podniku. Pozornost je zaměřena na vývojové cykly a specifika zejména malých a středních podniků, účel a účinnost krizového řízení a možnosti využití rizikového a rozvojového kapitálu.
Syllabus (in Czech)
  • Obsah předmětu navazuje na poznatky, které studenti získali v rámci předmětu Inovační podnikání A. Předmět je zaměřen na zodpovězení těchto otázek: " Jak můžeme vytvořit inovační firmu? Jak se vytváří inovační myšlenky, produkty a to zejména u velkých začínajících společností? A odpovědi na další otázky, které souvisejí se zavedením inovací v podniku. Cílem tohoto předmětu je rovněž poukázat a zdůraznit vliv inovací na rozvoj regionů. Pozornost bude také zaměřena na otázky v oblasti ochrany duševního a průmyslového vlastnictví a využití rizikového kapitálu jako zdroje pro financování založení inovační firmy.
    Struktura výkladu:
    1. Inovace a Inovační podnikání
    2. Inovace jako řídící proces
    3. Tvorba inovativního podniku
    4. Znalostní management
    5. Základní přístupy k tvorbě inovační strategie
    6. Národní a konkurenční prostředí firmy
    7. Získávaní poznatků pro tvorbu inovace
    8. Transfer technologií
    9. Efektivní mechanismy pro zavedení inovace
    10. Rizikový kapitál
    11. Ochrana duševního a průmyslového vlastnictví
    12. Vliv inovací na rozvoj regionů
    13. Případové studie
Literature
    required literature
  • CHOBOTOVÁ, M. Inovační podnikání. Distanční studijní opora. Karviná : SU OPF, 2006. ISBN 80-7248-367-6. info
  • PITRA, Z. Management inovačních aktivit. Praha: Professional Publishing, 2006. ISBN 80-86946-10-X. info
  • JÁČ, I., RYDVALOVÁ, P., ŽIŽKA, M. Inovace v malém a středním podnikání. Brno: Computer Press, 2005. ISBN 80-251-0853-8. info
  • KONEČNÝ, M., WAGNEROVÁ, E., NULLOVÁ, M. Inovační podnikání - praktikum. Karviná: SU OPF, 2003. ISBN 80-7248-180-0. info
  • KONEČNÝ, M., WAGNEROVÁ, E. Inovační podnikání. Karviná: SU OPF, 2000. ISBN 80-7248-092-8. info
    recommended literature
  • SKOKAN, K. Konkurenceschopnost, inovace a klastry v regionálním rozvoji. Ostrava: Repronis, 2004. ISBN 80-7329-059-6. info
  • WAGNEROVÁ, E. Ekonomika a řízení podniku. Karviná: SU OPF, 2002. ISBN 80-7248-155-X. info
  • MLČOCH, J. Inovace a výnosnost podniku. Praha: Linde, 2002. ISBN 80-7201-302-5. info
  • ŠVEJDA, P. Základy Inovačního podnikání. Praha: AIPČR, 2002. ISBN 80-903153-1-3. info
  • KONEČNÝ, M. Inovační strategie ČR - informační systém v inovačním podnikání, doporučení. Karviná: SU OPF, 1999. ISBN 80-7248-050-2. info
  • DRUCKER, P. On the profession of Management. Boston, A Harvard Business Review Book, 1998. ISBN 0-87584-836-2. info
  • DVOŘÁK, I., PROCHÁZKA, P. Rizikový a rozvojový kapitál. Praha: Management Press, 1998. ISBN 80-85943-74-3. info
  • LEONARD D. Wellsprings of knowledge (Building and sustaining the sources of innovation). Boston: Harvard Business School Press, 1998. ISBN 0-87584-612-2. info
  • ŠULEŘ, O. Manažerské techniky. Olomouc: Rubiko, 1995. ISBN 80-85839-06-7. info
Teaching methods
One-to-One tutorial
Skills demonstration
Students' self-study
Assessment methods
Grade
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.

  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/winter2014/PEMPIPB