CVABPZTD Základy turistické destinace

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
zima 2015
Rozsah
2/1/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. PaedDr. Peter Čuka, PhD. (přednášející)
doc. PaedDr. Peter Čuka, PhD. (cvičící)
Garance
doc. PaedDr. Peter Čuka, PhD.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Kontaktní osoba: doc. Ing. Pavlína Pellešová, Ph.D.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Osnova
  • 1. Úvod do problematiky předmětu
    2. Základní územní formy, územní plán a strategie územního celku
    3. Přínosy cestovního ruchu pro územní celek i možné nevýhody
    4. Definování pojmu turistické destinace a její charakteristické rysy.
    5. Potenciál cestovního ruchu v turistické destinaci
    6. Zásady a postup při založení turistické destinace
    7. Operativní řízení turistické destinace
    8. Zásady tvorby i využívání týmů a problematika vůdcovství
    9. Strategické řízení turistické destinace - tvorba strategie cestovního ruchu
    10. Marketing turistické destinace a postupy demarketingu
    11. Tvorba a inovace produktů turistické destinace
    12. Zakládání společných podniků cestovního ruchu v rámci turistické destinace
    13. Výskyt, druhy a řešení krizových situací v turistické destinaci
Literatura
    povinná literatura
  • LEDNICKÝ, V., PYKA J. Management turistické destinace. Karviná: OPF SU, 2011. ISBN 978-80-7248-637-3. info
  • NEJDL, K. Management destinace CR. Praha: VŠH, 2010. ISBN 978-80-87411-08-7. info
  • VAJČEROVÁ, I. Destinační management. Brno: PEF MU, 2009. ISBN 978-80-7375-333-7. info
  • HOLEŠINSKÁ, A. Destinační management aneb jak řídit turistickou destinaci. Brno: ESF MU, 2007. ISBN 978-80-210-4500-2. info
    doporučená literatura
  • VYSTOUPIL, J., ŠAUER, M., HOLEŠINSKÁ, A., METELKOVÁ, P. Marketing cestovního ruchu. Brno: ESF, 2007. ISBN 978-80-210-4240-7. info
  • PALATKOVÁ, M. Marketingová strategie cestovního ruchu. Praha: Grada Publishing, 2006. ISBN 80-247-1014-5. info
  • VOJTOVÁ, L. Ochrana a regenerace kulturních hodnot v území. Brno: ESF MU, 2006. ISBN 80-210-4165-X. info
  • LEDNICKÝ, V. Využití technických památek v českém cestovním ruchu. Ostrava: VŠB-TU Ostrava, 2004. ISBN 80-248-0611-8. info
  • LEDNICKÝ, V. Tvorba strategie územního celku. 1. vyd. Ostrava: VŠB-TU, 2003. ISBN 80-248-0468-9. info
  • INDROVÁ, J., VOŘÍŠEK, T. Yield management a jeho uplatnění v hotelnictví. Praha: VŠE, 1997. ISBN 80-77079-752-5. info
Informace učitele
Povinná 50 % aktivní účast na seminářích, vypracování seminární práce ve stanoveném rozsahu a zaměřenou na prezentaci vybrané turistické destinace.
AktivityNáročnost [h]
Ostatní studijní zátěž68
Přednáška36
Seminář13
Zkouška40
Celkem157
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2014, zima 2016, zima 2017, zima 2018.