OPF:CVAPN13 Němčina 1 - část 3. - Informace o předmětu
CVAPN13 Němčina 1 - část 3.
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinézima 2015
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Marta Banková (cvičící)
PhDr. Hanne-Lore Bobáková, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Janusz Karpeta, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Michaela Kryšpínová (cvičící)
Mgr. Blanka Mikolajková (cvičící) - Garance
- PhDr. Hanne-Lore Bobáková, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Kontaktní osoba: PhDr. Janusz Karpeta, Ph.D. - Předpoklady
- Student si může zapsat část 3., má-li splněny části 1. a 2., případně studuje-li současně části 2. a 3.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Bankovnictví (program OPF, B_HOSPOL)
- Ekonomika cestovního ruchu (program OPF, B_EKOMAN)
- Ekonomika podnikání v obchodě a službách (program OPF, B_EKOMAN)
- Hotelnictví (program OPF, B6503GAHOT)
- Marketing a management (program OPF, B_EKOMAN)
- Řízení logistiky (program OPF, B_EKOMAN)
- Účetnictví a daně (program OPF, B_EKOMAN)
- Veřejná ekonomika a správa (program OPF, B_HOSPOL)
- Cíle předmětu
- Úroveň - B 2.1 středně pokročilí směřující k úrovni pokročilých Cílem výuky v druhém ročníku je docílit u studentů úrovně B2. Dovednosti komunikace v německém jazyce jsou orientovány na běžné situace spojené s jejich profesním uplatněním, jakož i schopnosti orientovat se jazykově v širokém spektru problémů denní reality, seznámit studenty s reáliemi německy mluvících zemí. Jsou rozvíjeny komplexně všechny čtyři typy dovedností - mluvení, čtení, poslech a písemný projev. Důraz je kladen především na aktivní mluvený projev, na jazykovou pohotovost a schopnost plynule se vyjadřovat v německém jazykovém prostředí tak, aby studující byl kvalitně připraven k zahraničním stážím. Systematicky vede k získání mezinárodního certifikátu ZDaF a k přípravě na další mezinárodní zkoušky profesně zaměřené jako ZDfB.
- Osnova
- 1. Firmenporträt
2. Abteilungen und Aufgaben
3. Produkt
4. Der Weg zum Auftrag
5. Terminplanung
6. Problemlösung
7. Messebeteiligung
8. Messe-Vorbereitung
9. Kontakte auf der Messe
10. Auftragseingang
11. Planung der Auftragsabwicklung
12. Projektplanung
13. Teilschritte in der Reihenfolge
1. Firmenporträt
Firma, Produkt, Mitarbeiter, Standort, Unternehmensdaten, die Firma präsentiert sich. Fragewörter.
2. Abteilungen und Aufgaben
Abteilungen - Tätigkeiten, Abteilungen in einer Firma: Verwaltung, Konstruktion, Fertigung, Montage, Lager, Versand, Kundendienst, ? . Vermutungen: könnte, dürfte.
3. Produkt
Was stellt die Firma her? Branchenangehörigkeit. Produktbeschreibung. Verwendungszweck: zum/zur?, um .. zu ?, Klassifizierung: gehören zu.
4. Der Weg zum Auftrag
Der Weg zum Auftrag (Anfrage, Besprechung, Angebot, Auftrag, Auftragsbestätigung, Einverständniserklärung), Zuständigkeiten im Betrieb. Identifikation: Bei ? handelt es sich um ein_..., bei ? liegt ein_ ? vor.
5. Terminplanung
Termine vereinbaren, verschieben, delegieren, absagen. Eine Besprechung organisieren. Lokale Präpositionen, Begründen: denn, weil, nämlich.
6. Problemlösung
Lösungsvorschläge, Problemlösung in Teilschritten. Argumentieren: Meiner Meinung nach ?, ich halte nichts davon, ?, ich würde (nicht/kein_)? . Reihenfolge.
7. Messebeteiligung
Messeziele, Messe-Einrichtungen, -Angebote, -Daten. Gründe für einen Messebesuch. Ziele und Erwartungen: Das Ziel/die Erwartung, ? zu ? . Terminangaben: schon, noch nicht, sofort, bis spätestens, bis zum, am.
8. Messe-Vorbereitung
Messeschwerpunkte - Kundeninteresse, Messe-Checkliste, Messe-Vorbereitung: Wer, was, wann, ??
Das Messeteam. Passiv(ersatz): muss/kann? werden, erfolgt, ? hat zu geschehen, ? ist zu tun, ist ? -bar.
9. Kontakte auf der Mense
Am Messestand, Messegespräche, ein wichtiger Kunde, Perspektiven. Emfehlungen.
10. Auftragseingang
Der Auftrag ist da. Was jetzt? Was vorher? Was danach? Auftragsanalyse. Konjunktionen: als, wenn, nachdem, bevor.
11. Planung der Auftragsabwicklung
Stimmung, Laune, Gefühl. Alles klar? Standard oder nicht Standard? Gespräche über die Auftragsabwicklung. Konditional I und Konjunktiv II: Was würden Sie tun? - Ich würde? . Was hätten Sie getan? - Ich hätte ? .
12. Projektplanung
Planung ist alles. Was muss erledigt sein. Was muss zuerst erledigt werden, was kann paralel, was hat noch Zeit. Wer ist für die Erledigung zuständig? Attributives Partizip.
13. Teilschritte in der Reihenfolge
Beispiele der Teilschritte bei einer Auftragserledigung: Eingang des Akkreditivs, Herstellung der Teile, Beschaffung der fehlenden Teilw, Anfertigung der Konstruktionszeichnungen, Durchführung der Montage, ? . Reihenfolge. Zustandspassiv.
- 1. Firmenporträt
- Literatura
- Výukové metody
- Seminární výuka
- Metody hodnocení
- Zápočet
- Vyučovací jazyk
- Němčina
- Informace učitele
- Předmět je ukončen zápočtem, který posluchači získají na základě průběžného písemného či
ústního testování a po závěrečném kreditním testu. V průběhu semestru mají posluchači možnost získat až 100 bodů jako maximum, přičemž k získání zápočtu musí obdržet alespoň
60 bodů. Studenti, kteří danou část jazyka opakují, nemají povinnou 60% docházku.
Student si může zapsat část 3., má-li splněny části 1. a 2., případně studuje-li současně části 2. a 3. - Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2015, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/zima2015/CVAPN13