CVAPN21 Němčina 2 - část 1.

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
zima 2016
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Hanne-Lore Bobáková, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Janusz Karpeta, Ph.D. (cvičící)
Garance
PhDr. Hanne-Lore Bobáková, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Kontaktní osoba: PhDr. Janusz Karpeta, Ph.D.
Předpoklady
K absolvování předmětu nejsou vyžadovány žádné podmínky a předmět může být zapsán nezávisle na jiných předmětech.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Úroveň - A 2.1 mírně pokročilí Předmět směřuje k osvojení znalostí a dovedností dostatečných k řešení základních situací ve sféře obecného a/nebo profesního jazyka. Předmět formuje cizojazyčné návyky posluchačů tak, že po jeho absolvování budou schopni porozumět běžným obratům společenského styku a umět je aplikovat, dorozumět se v případě, že mluvčí hovoří zřetelně a pomalu, reagovat v běžných každodenních situacích. V popředí učebního procesu stojí kompetence k profesnímu jednání získáním odborných znalostí a sociálních kompetencí na příkladech z oblasti turismu. Součástí předmětu je nácvik strategií v oblasti lexikálně-gramatické, porozumění čtenému textu, psaní, poslechu s porozuměním a mluveného projevu s důrazem na interkulturní kompetenci.
Osnova
  • 1. Rund um die Rezeption
    2. Hotelschilder, Hotelsekretariat, Etagendienst, Housekeeping
    3. Meldevordruck, Computerausdruck, Computerfax, Briefe, Gästefragebogen
    4. In der Küche
    5. Tabelle, Hinweise, Ratschläge, Nitratttabelle, Garmethoden
    6. Küchensprache - Abkürzungen, Maßeinheiten, Küchengeräte
    7. Im Restaurant
    8. Am Tisch, Speisekarte, Tischformeln, Gästebefragungskarte
    9. Serviceregeln, in der Hotelbar, Rezepte, Kaffeearten
    10. Reisebüro
    11. Reisebürogründung
    12. Arten von Reisebüros
    13. Angebote im Reisebüro, Werbeanzeigen, Ratschläge für Werbemöglichkeiten, Logos.
    1. Rund um die Rezeption
    Gespräche an der Rezeption, Dialoge, Piktogramme, Temporalsätze, direkte/indirekte Fragesätze, Infinitivsätze
    2. Hotelschilder, Hotelsekretariat, Etagendienst, Housekeeping
    Checkliste, Bericht, Verhaltensregeln, Telefongespräche, höflicher Imerativ, lassen als Imperativ
    3. Meldevordruck, Computerausdruck, Computerfax, Briefe, Gästefragebogen
    Partikul der Höflichkeit, Konjunktiv II
    4. In der Küche
    Gewütrze und Küchenkräuter, Obst und Gemüse - Tabelle, Komparativ, Superlativ, Infinitiv in Anweisungen

    5. Tabelle, Hinweise, Ratschläge, Nitratttabelle, Garmethoden
    Passiv, Passiv mit Modalverben, Wortgruppen
    6. Küchensprache - Abkürzungen, Maßeinheiten, Küchengeräte
    Wortfamilien: Verb - Substantiv (Ableitungen), trennbare Vorsilben beim Verb
    7. Im Restaurant
    Dialoge im Restaurant, Auswahl im Restaurant, Dienstleistungen, Orts- und Zeitbestimmungen
    8. Am Tisch, Speisekarte, Tischformeln, Gästebefragungskarte
    Dialoge am Tisch, Tischdeckregeln, Speisen und Getränke, Gänge, Temporalsätze, höflicher Imperativ
    9. Serviceregeln, in der Hotelbar, Rezepte, Kaffeearten
    Adjektive zur Beschreibung der Speisen, zu Lob und Kritik, Gäste und ihre Eigenschaften, Frage- und Infinitivsätze
    10. Reisebüro
    Verkaufsstrategien, Beratugsgespräche, Dialoge, Telefongespräche, Korrespondenz, Kausalsätze
    11. Reisebürogründung
    Ein Projekt ausarbeiten, Forderungen stellen, Bedingungen nennen, sein Interese ausdrücken, Konditionalsätze
    12. Arten von Reisebüros
    Berufsbeschreibung, Anzeigen, Internetartikel, Telefongespräche, Ortsbestimmungen, Fragetechniken
    13. Angebote im Reisebüro, Werbeanzeigen, Ratschläge für Werbemöglichkeiten, Logos.
    Formulare im Reisebüro, Reiseangebote, Anforderungen an den Reiseberater, Komposita und Relativsätze
Literatura
    povinná literatura
  • LÉVY-HILLERICH, D. Kommunikation im Tourismus. Plzeň: Fraus, 2004. ISBN 80-7238-298-5. info
  • DUSILOVÁ, D. a kol. Sprechen Sie Deutsch? Ismaning: Polyglot, 2000. ISBN 80-86195-09-0. info
    doporučená literatura
  • BARBERIS, P. BRUNO, E. Deutsch im Hotel - Korrespondenz. Ismaning: Max Heuber Verlag, 2005. ISBN 3 19 001647 X. info
  • JENKINS, E. M. a kol. Dimensionen. Lernpaket1. Ismaning: Max Hueber Verlag, 2003. ISBN 3-19-001681-3. info
  • AUFDERSTRAßE, H. a kol. Delfin. Ismaning: Max Hueber Verlag, 2001. ISBN 3-19-001601-1. info
Výukové metody
Seminární výuka
Metody hodnocení
Zápočet
Vyučovací jazyk
Němčina
Informace učitele
Předmět je ukončen zápočtem, který posluchači získají na základě průběžného písemného či
ústního testování a po závěrečném kreditním testu. V průběhu semestru mají posluchači možnost získat až 100 bodů jako maximum, přičemž k získání zápočtu musí obdržet alespoň
60 bodů. Studenti, kteří danou část jazyka opakují, nemají povinnou 60% docházku.
Předmět může být zapsán nezávisle na jiných předmětech
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2014, léto 2015, zima 2015, léto 2016, léto 2017, zima 2017, léto 2018, zima 2018, léto 2019.