OPF:INMBPOBP Objektové programování - Informace o předmětu
INMBPOBP Objektové programování
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinézima 2016
- Rozsah
- 2/2/0. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Radomír Perzina, Ph.D. (přednášející)
Ing. Radomír Perzina, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Ing. Radomír Perzina, Ph.D.
Katedra informatiky a matematiky – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Petr Suchánek, Ph.D. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Manažerská informatika (program OPF, B_SYSINF)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit studenty s moderními technikami tvorby programového vybavení, zejména s objektově orientovaným programováním, naučit je vytvářet a používat příslušné datové typy, pracovat s třídami a dynamickými typy, využívat dědičnost a polymorfismus.
- Osnova
- 1. Základní prvky jazyka C#. Metody návrhu programů. Rozdíl mezi procedurálním a objektovým programováním
2. Zapouzdření. Objekty - objektové typy, deklarace třídy, instance třídy, komponenty tříd. Metody - deklarace metod, definování metod. Uživatelské datové typy. Vztahy mezi třídami (asociace, kompozice, dědičnost) a návrh programu z hlediska objektového programování
3. Konstruktor a destruktor. Statické atributy a metody. Přetížení konstruktorů a metod. Dědičnost
4. Operátory - přiřazovací, základní binární, unární, inkrementace a dekrementace, indexování, volání funkce, přetypování. Přetížení operátorů, friend funkce
5. Dynamické datové typy - seznam, zásobník, fronta, strom, množina, kupa, slovník. Iterátory, kontejnery. Přístup ke vnořeným typům (public, protected, private). Dynamická alokace paměti. Operátory pro správu paměti, operátory pro alokaci polí
6. Abstraktní třídy. Virtuální metody. Nevirtuální metody. Časná a pozdní vazba. Polymorfismus
7. Vícenásobná dědičnost. Instance. Konstruktory a destruktory. Vícenásobné dědičnosti. Přetypování ukazatelů
8. Prostory jmen a jejich použití. Práce se soubory, vstup a výstup aplikace
9. Událostmi řízené programování - delegáti, události, zpracování výjímek, atributy
10. Komponenty. Použití vizuálních komponent, formuláře, ovládací prvky
11. Přístup k datům, připojení k databázi a datovým zdrojům
12. Použití XML v prostředí .NET. XML jako datový zdroj. Čtení a zápis datových proudů XML. Serializace a deserializace objektů
13. Vytvoření konkrétní aplikace v C#
- 1. Základní prvky jazyka C#. Metody návrhu programů. Rozdíl mezi procedurálním a objektovým programováním
- Literatura
- povinná literatura
- KAČMÁŘ D. Programujeme .NET aplikace ve Visual Studiu .NET. Computer Press. ISBN 8072265695. info
- ČADA, O. Objektové programování. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2745-5. info
- doporučená literatura
- NAGEL, CH. a kol. C# 2005 - Programujeme profesionálně. New Yersey: Wiley Publishing, Inc., 2007. ISBN 0-7645-7534-1. info
- SHARP, J. a J. JAGGER. Microsoft Visual C# .NET - krok za krokem. Brno: Mobil Media, 2002. ISBN 8086593274. info
- POKORNÝ J. Úvod do .NET FRAMEWORK. Computer Press, 2002. ISBN 8086593169. info
- Informace učitele
- Semestrální projekt, minimálně 70% účast na seminářích, samostatné zpracování příkladů, vyhledávání a zpracování zdrojů na Internetu, zpracování cizojazyčných zdrojů.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2016, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/zima2016/INMBPOBP