OPF:PEMDKSRA Strategické marketingové řízen - Informace o předmětu
PEMDKSRA Strategické marketingové řízení
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinézima 2016
- Rozsah
- Přednáška 24 HOD/SEM. 10 kr. Ukončení: dzk.
- Vyučující
- doc. Ing. Halina Starzyczná, Ph.D. (přednášející)
doc. Ing. Emanuel Šustek, CSc. (přednášející) - Garance
- doc. Ing. Halina Starzyczná, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné - Předpoklady
- K absolvování předmětu nejsou vyžadovány žádné podmínky a předmět může být zapsán nezávisle na jiných předmětech.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Rozšířit znalosti v oblasti využívání marketingových metod a postupů v řízení firem. Dále rozvinout schopnosti samostatně vypracovávat tržní analýzy s ohledem na změny marketingového prostředí na jejich základě vytvářet marketingové strategie. Součástí předmětu je prohloubit znalosti v oblasti logistiky v marketingu.
- Osnova
- 1. Metodologie strategického marketingu.
2. Marketingová situační analýza a predikce vývoje prostředí.
3. Strategické marketingové cíle a marketingové strategie.
4. Tvorba marketingových podpůrných programů.
5. Strategický marketingový proces - realizační etapa.
6. Strategický význam transformací v podnikové sféře.
7. Strategický marketing a vývojové trendy.
8. Logistika v marketingu.
9. Teoretické a praktické aspekty logistických strategií.
- 1. Metodologie strategického marketingu.
- Literatura
- povinná literatura
- JAKUBÍKOVÁ, D. Strategický marketing: strategie a trendy. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4670-8. info
- JIRSÁK, P. MERVART, M. a M. VINŠ. Logistika pro ekonomiky - vstupní logistika. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2012. ISBN 978-80-7357-958-6. info
- WILSON, R. M. S. a C. GILLIGAN. Strategic Marketing Planning. Amsterdam: Elsevier, 2009. ISBN 978-1-85617-617-0. info
- HANZELKOVÁ, A., KEŘKOVSKÝ, M., ODEHNALOVÁ, D., VYKYPĚL, O. Strategický marketing. Teorie pro praxi. Praha: C.H.Beck, 2009. ISBN 978-80-7400-120-8. info
- Mc DONALD, M. Marketing plans: how to prepare them, how to use them. Amsterdam: Elsevier, 2007. ISBN 978-0-7506-8386-9. info
- KOTLER, P., WONG, V., SAUNDERS, J. a G. ARMSTRONG. Moderní marketing. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1545-2. info
- doporučená literatura
- BOWERSOX, D., J. Supply Chain Logistics Management. McGraw-Hill, 2012. ISBN 978-0-071-32621-6. info
- KERIN, R. A., HARTLEY, S. W. a W. RUDELIUS. Marketing. New York: Mc Graw-Hill, 2011. ISBN 978-0-07-352993-6. info
- KOZEL, R., MYNAŘOVÁ, ,L. a H. SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3527-6. info
- STARZYCZNÁ, H. Transformace maloobchodu v České a Slovenské republice v letech 1993-2003 v jejích historických souvislostech. Vědecká monografie. Karviná: SU OPF, 2011. ISBN 978-80-7248-666-3. info
- DARROCH, J. Marketing Through Turbulent Times. New York: Palgrawe, 2010. ISBN 978-0-230-23730-8. info
- STEHLÍK, A. a J. KAPOUN. Logistika pro manažery. Praha: Ekopress, 2008. ISBN 978-80-86929-37-8. info
- JAKUBÍKOVÁ, D. Strategický marketing. Praha: Grada Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-2690-8. info
- STARZYCZNÁ, H., KAUEROVÁ, L., PELLEŠOVÁ, P., SVOBODOVÁ, H. a KOL. Metodologie marketingu vztahů a její postavení v rámci strategického marketingu a řízení vztahů se zákazníkem (CRM)-praktické využití. Karviná: SU OPF, 2007. ISBN 978-80-7248-451-5. info
- ŠTŮSEK, J. Řízení provozu v logistických řetězcích. Praha: C.H.Beck, 2007. ISBN 978-807-179-534-6. info
- Výukové metody
- Individuální konzultace
Demonstrace dovedností
Samostudium studentů - Metody hodnocení
- Kombinovaná zkouška
- Informace učitele
- Seminární práce v rozsahu 10 - 15 stran + přílohy, obhajoba u zkoušky.
Aktivity Náročnost [h] Ostatní studijní zátěž 370 Přednáška 24 Zkouška 56 Celkem 450 - Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2016, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/zima2016/PEMDKSRA