OPF:CVABPJA3 Profesní angličtina 3 - Informace o předmětu
CVABPJA3 Profesní angličtina 3
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinézima 2020
- Rozsah
- 0/2/0. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Krystyna Heinz (cvičící)
Mgr. Martina Chylková (cvičící)
PhDr. Janusz Karpeta, Ph.D. (cvičící) - Garance
- PhDr. Janusz Karpeta, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Kontaktní osoba: PhDr. Janusz Karpeta, Ph.D. - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- CVABPJA3/01: Út 29. 9. 11:25–11:45 VB123, J. Karpeta
- Předpoklady
- FAKULTA(OPF) && TYP_STUDIA(B) && FORMA(P) && ( CVABPJA1 Profesní angličtina 1 || CVABKJA1 Profesní angličtina 1 )
Student si může zapsat část 3., má-li splněny části 1. a 2., případně studuje-li současně části 2. a 3.
Studentovi, který získá certifikát z cizího jazyka s mezinárodní platností, bude na požádání uznána příslušná část dle dosažené úrovně jazyka. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 10 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/10, pouze zareg.: 0/10 - Mateřské obory/plány
- Bankovnictví (program OPF, B_HOSPOL)
- Bankovnictví, peněžnictví, pojišťovnictví (program OPF, B_BPP)
- Manažerská informatika (program OPF, B_SYSINF)
- Podniková ekonomika a management (program OPF, B_EKOMAN, směr Ekonomika cestovního ruchu)
- Podniková ekonomika a management (program OPF, B_EKOMAN, směr Finance podniku)
- Podniková ekonomika a management (program OPF, B_EKOMAN, směr Management hotelnictví)
- Podniková ekonomika a management (program OPF, B_EKOMAN, směr Marketing a obchod)
- Podniková ekonomika a management (program OPF, B_EKOMAN, směr Podnikání)
- Sociální management (program OPF, B_HOSPOL)
- Veřejná ekonomika a správa (program OPF, B_HOSPOL)
- Veřejná ekonomika a správa (program OPF, B_VES)
- Cíle předmětu
- Po absolvování předmětu úspěšný student dosáhne úrovně 2. stupně B1 (SERR). Předmět je zaměřen především na rozvoj a nácvik samostatného mluveného projevu a poslechových dovedností. Nácvik probíhá formou diskusí, hraní rolí, zpracovávání případových studií a prezentací. V rámci receptivních dovedností, poslechu a čtení, je rozvíjeno rychlé seznámení s textem, obecné porozumění a vyhledávání podrobných informací. Pozornost je rovněž věnována systematickému rozvoji odborného lexika, porozumění a studiu kolokací a odborných frází. Kromě obvyklých jazykových dovedností si student prohloubí dovednosti vyhledávat tematicky zaměřené informace na Internetu. Dále si rozšíří schopnost samostatné práce s interaktivními studijními materiály (DVD-ROM - mj. audio a video nahrávky).
- Osnova
- 1. Corporate culture 1
2. Corporate culture 2
3. Corporate culture 3
4. Corporate culture 4
5. Customer support 1
6. Customer support 2
7. Customer support 3
8. Customer support 4
9. Careers 1
10. Careers 2
11. Careers 3
12. Careers 4
13. Summary and revision
1. Corporate Culture
Work culture and placements, Scan reading, Discussion, Listening for gist, Work organization and responsibility, Listening for detail, Discussion and presentation.
2. Corporate Culture
Past tenses and advice structures. Listening for detail, Giving advice, Meeting, One-to-one, discussion, Listening for detail.
3. Corporate Culture
A placement report, Skim reading, Reading for detail, Writing.
4. Corporate Culture
Case study. Counseling, Counseling language, Roleplay.
5. Customer support
Call centres, Reading and summarizing, Predicting and listening, Customer service and telephoning, Adjectives, Describing problems, Collocations.
6. Customer support
Asking questions and giving instructions, Listening, Making request, Giving instructions.
Dealing with problems by telephone, Listening, Improving a conversation, Handling problems.
7. Customer support
Formal and informal correspondence, Skim reading, Reading for detail.
8. Customer support
Case study - Cybertartan Software, Reading and listening.
9. Careers
Career choices, Listening for detail, Scan reading, Careers, personal skills and qualities, Vocabulary, Collocations.
10. Careers
Present tenses, Listening, Discussion, Job interviews, Speaking, Roleplay.
11. Careers
A CV, Skim reading, Reading for detail, Writing a CV.
12. Careers
Case study - Gap years and career breaks, Reading and discussion, Writing and roleplay.
13. Summary and revision
Summarising the topics, grammar structures and lexis, revision exercises.
- 1. Corporate culture 1
- Literatura
- povinná literatura
- KARPETA, J. Business English 1. Karviná: SU OPF, 2013. ISBN 978-80-7248-832-2. info
- ALLISON, J, EMMERSON, P. The Business Intermediate. Student's Book. Oxford: Macmillan Education, 2007. ISBN 978-1-4050-8185-6. info
- doporučená literatura
- VINCE, M. New Intermediate Language Practice with Key. Oxford, 2007. ISBN 9781405007689. info
- Aspinall, T., Bethel, G. Test your business vocabulary in use. Cambridge, 2007. ISBN 987-0-521-53254-9. info
- Bürger, J. Velký ekonomický slovník anglicko-český/ česko-anglický. Plzeň, 2007. ISBN 978-80-7238-639-0. info
- MURPHY, R. English Grammar in Use. Cambridge, 2006. ISBN 0521537622. info
- Dynda, A., Dyndová, E. Česko-anglický obchodní poradce. Praha, 2004. ISBN 80-7310-017-7. info
- Výukové metody
- Seminární výuka
- Metody hodnocení
- Kombinovaná zkouška
Demonstrace dovedností při cvičení
Písemný zápočtový test (na principu WRITING) - Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- Předmět je ukončen zápočtem, který posluchači získají na základě:
1/ 1 průběžného ústního testu,
2/ 1 písemného průběžného testu,
3/ 1 semestrální práce,
4/ závěrečného písemného testu.
Posluchači mají možnost získat až 100 bodů jako maximum, přičemž k získání zápočtu musí obdržet alespoň 60 bodů. Studenti, kteří danou část jazyka opakují, nemají povinnou 60% docházku.
Aktivity Náročnost [h] Ostatní studijní zátěž 34 Seminář 26 Zápočet 30 Celkem 90 - Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/zima2020/CVABPJA3