PEMNASMR Strategic Marketing

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
zima 2021
Rozsah
2/1/0. 6 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Michal Stoklasa, Ph.D. (přednášející)
Ing. Michal Stoklasa, Ph.D. (cvičící)
Garance
Ing. Michal Stoklasa, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Kontaktní osoba: Ing. Kateřina Matušínská, Ph.D.
Rozvrh
Čt 8:55–10:30 A412
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
PEMNASMR/01: Čt 10:35–11:20 A412, M. Stoklasa
Předpoklady
FAKULTA(OPF) && TYP_STUDIA(N) && FORMA(P)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Strategic marketing builds on the marketing and management courses and develops the knowledge acquired in these subjects. Its aim is to promote theoretical and methodological basis of these disciplines, to support their interdisciplinary links and to get students to be able to comprehensively evaluate complex practical phenomena and processes. The strategic nature of the subject requires students to know the basics of research, problem solving and research activities, and be able to transform the results of research into theory and into practical business and marketing projects. The students in this course address practical examples by utilizing the acquired knowledge. Content of this subject is directly linked to other mandatory and optional subjects including a diploma thesis.
Literatura
    povinná literatura
  • CHERNEV, A. Strategic Marketing Management – The Framework. Chicago: Cerebellum Press, 2019. ISBN 978-1-936572-59-5. info
  • KOTLER, P a ARMSTRONG. Principles of Marketing. Global Edition. 17th. Harlow: Pearson Education Limited, 2018. ISBN 978-1-292-22017-8. info
    doporučená literatura
  • ROSENBAUM-ELLIOTT, R, L PERCY a S PERVAN. Strategic brand management. Oxford: Oxford University Press, 2019. ISBN 978-0-19-879780-7. info
Metody hodnocení
Student requirements: attendance at seminars (min. 50% attendance).
Assessment: continuous test (30% of the assessment), seminar activities (20% of the assessment), written exam (50% of the assessment).
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2016, zima 2017, léto 2018, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2022, zima 2023, zima 2024.