CVABKKKO Krizová komunikace

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
zima 2022
Rozsah
16/0/0. Přednáška 16 HOD/SEM. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Hanne-Lore Bobáková, Ph.D. (přednášející)
Garance
PhDr. Hanne-Lore Bobáková, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Kontaktní osoba: doc. Ing. Pavlína Pellešová, Ph.D.
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
CVABKKKO/01: Pá 30. 9. 15:35–17:10 B101, Pá 4. 11. 15:35–17:10 B101, Pá 2. 12. 15:35–17:10 B101, H. Bobáková
Předpoklady
FAKULTA(OPF) && TYP_STUDIA(B) && FORMA(K)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 30 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 2/30, pouze zareg.: 1/30
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámit studenty: -s teoretickými znalostmi o krizové komunikaci a potřebami lidí v krizových situacích, seznamit studenty s typickými reakcemi lidí v krizových situacích a druhy vyjednávání a upozornit je na specifika mediální komunikace. Teoretické znalosti předmětu mají vyústit v konkrétní ústní projev studenta.
Výstupy z učení
-identifikace krizové komunikace, -identifikace potřeb lidí při mimořádné situaci, -popsat průběh traumatického stresu, -umět naslouchat lidem v mimořádných situacích, -umět řešit konfliktní situace, -bránit se manipulacím, -umět asertivně komunikovat, umět předcházet konfliktům.
Osnova
  • 1. Krizová komunikace, krize a její následky Podstata, definice, psychologie krizových situací, souvislost s jinými vědnými disciplínami. Vývoj, typy krizí, okolnosti vzniku. 2. Potřeby a reakce lidí v krizových situacích, dobrá pověst organizace Druhy emočních stavů a jejich odraz v konkrétní komunikační situaci. Dynamika potřeb a zájmů v krizové situaci, pověst jako komunikační filtr. 3. Zaměstnanci v krizové komunikaci, internetová krizová komunikace Správné nastavení krizové komunikace v krizové situaci. Krizová webová stránka, úloha sociálních médií. 4. Asertivní komunikace, vyjednávání v krizových situacích Charakteristika, definice, praktické příklady. Podstata vyjednávání, druhy vyjednávání, praktické příklady. 5. Mediální komunikace v krizových situacích, krizová komunikace v nátlakových situacích Role, význam, praktické příklady. Podstata, druhy, praktické příklady. 6. Krizová komunikace v sociální oblasti, krizová komunikace ve složitých životních situacích Druhy, způsoby zvládání, aspekty ohrožení. Podstata, druhy, praktické příklady. 7. Příprava konkrétního mediálního výstupu Nácvik mediálního prohlášení a vystoupení v různých médích.
Literatura
    doporučená literatura
  • Vymětal, Š. Krizová komunikace a komunikace rizika. Praha, 2009. info
Výukové metody
diskuse, skupinové projekty, prezentace
Metody hodnocení
Povinná účast na seminářích 60 %, diskuze na seminářích, průběžný ústní test (20 % hodnocení), průběžný písemný test (20 % hodnocení), závěrečný zápočtový test (60 % hodnocení).
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2019, zima 2021, zima 2023, zima 2024.