FPF:UCJIK347 Italský jazykový seminář 1 - Informace o předmětu
UCJIK347 Italský jazykový seminář 1
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavězima 2023
- Rozsah
- 0/0/4. Seminář 4 HOD/SEM. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. PhDr. Eva Klímová, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- doc. PhDr. Eva Klímová, Ph.D.
Ústav cizích jazyků – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Italština (jednooborové) (program FPF, B7310 Filo)
- Cíle předmětu
- Práce v jazykovém semináři má syntetizující charakter. Je založena na využívání poznatků, které student získává při studiu italské morfologie, syntaxe a lexikologie. Náplň tvoří četba a rozbor italského textu se zaměřením na zásadní jazykové jevy, kterými se italština jako jazyk na pomezí jazyka analytického a syntetického liší od češtiny jako jazyka syntetického. Cílem semináře je prohloubit pochopení jazykového systému italštiny, usnadnit rychlou orientace v rozsáhlejším textu a současně rozšiřovat slovní zásobu. Rozebíraný text má být nosný i z hlediska obsahu tak, aby znamenal doplnění poznatků v oblasti historie, kultury a reálií Itálie.
- Výstupy z učení
- Výstupem semináře je prohloubení znalosti jazykového systému italštiny, usnadnění orientace v rozsáhlejším italsky psaném textu a rozšiřování slovní zásoby. Text je nosný i z hlediska doplnění poznatků v oblasti historie, kultury a reálií Itálie.
- Osnova
- Testi da analizzare: 1. Ginzburg, N. Lessico famigliare. Torino: Einaudi, 1963. S. 50-65. 2. Boneschi, M. Poveri ma belli. I nostri anni cinquanta. Milano: Mondadori, 2001. S. 150-167. 3. Boneschi, M. Poveri ma belli. I nostri anni cinquanta. Milano: Mondadori, 2001. S. 308-335. 4. Buzzati, D. Il deserto dei Tartari. Milano: Mondadori, 1995. S. 3-20. 5. Parks, T. Italiani. Milano: Bompiani, 1995. S. 159-171. 6. Levi, C. Cristo si e' fermato a Eboli. Torino: Einaudi, 1990. S. 70-79. Elementi linguistici da presentare: soggetto pronominale nella frase italiana; posizione dell'aggettivo; strutture preposizionali con significato avverbiale; categoria di aspetto verbale; funzioni e significati dei tempi del verbo italiano; struttura del predicato; schemi modali di tipi di frase; schema modale del periodo. Bibliografie: Chiuchiu', A., Fazi, M. C., Bagianti, R. Le preposizioni. Perugia: Guerra, 1994. Dardano, M., Trifone, P. Grammatica italiana con nozioni di linguistica. Bologna: Zanichelli, 1995. Renzi, L., Salvi, G., Cardinaletti, A. (red.) Grande grammatica italiana di consultazione, III. Milano: Mulino, 1991. Serianni, L. Grammatica italiana. Italiano comune e lingua letteraria. Torino: UTET, 1991. Serianni, L. Italiano: Grammatica, sintassi, dubbi. Torino: Garzanti, 2000. Esigenze: partecipazione attiva al seminario (min. 80 %); analisi dei testi;
- Výukové metody
- seminario
- Metody hodnocení
- esame scritto
- Vyučovací jazyk
- Italština
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fpf/zima2023/UCJIK347