OPF EMOMk Obchod a marketing
Název anglicky: Trade and Marketing
bakalářský kombinovaný se specializací
Zahrnut v programu: OPF B_EM Ekonomika a management

Součásti SZZ a jejich obsah

Státní závěrečná zkouška je ústní a skládá se z:
- ekonomicko-manažerské části – otázky z předmětů Obecná ekonomie I a Obecná ekonomie II, Finance a Nauka o podniku
- profilové části pro specializaci Obchod a marketing – otázky z předmětů Podniková ekonomika, Obchodní právo, Marketing, Ekonomika obchodu, Marketingová komunikace
- obhajoby bakalářské práce.


Požadavky na obhajobu bakalářské práce (BP)
Bakalářskou práci vypracuje student na téma, které koresponduje se zaměřením zvolené specializace. U státních závěrečných zkoušek student prezentuje cíle a obsah BP, zvolené metody zkoumání a zjištěné výsledky.

Studijní povinnosti

Student je povinen ve 2. ročníku zvolit téma bakalářské práce, dohodnout osnovu a postup při vypracování s vedoucím BP. Volba tématu včetně vedoucího BP a náležitosti BP jsou uvedeny v materiálu Pokyn děkana č. 3/2020 "Postup při tvorbě zadání vysokoškolských kvalifikačních prací" a náležitosti jejího zpracování v Pokynu děkana č. 2/2020 "Úpravy, zveřejňování a ukládání závěrečných prací". Formálně se zadání BP realizuje prostřednictvím SW aplikace Tematikon, (www.tematikon.opf.slu.cz), kam mají přístup studenti i pedagogové SU OPF. BP je jednou z nejdůležitějších součástí studia, proto je BP ohodnocena 10 kredity. Kromě toho student absolvuje speciální diplomový seminář hodnocený 5 kredity. Student během zpracování své BP prokazuje soustavnost práce na tématu, schopnost samostatného myšlení, analýzy problémů a příslušných odborných znalostí.
Odborná praxe je zaměřena na získání praktických dovedností, aplikaci teoretických poznatků v praxi za účelem zvýšení uplatnitelnosti absolventů na trhu práce a získání podkladů pro zpracování bakalářské práce v přímé vazbě na studijní program. Odborná praxe je realizována u ekonomických subjektů buď na základě individuálního výběru studentů, nebo probíhá u subjektů, které požádaly SU OPF o odborné praxe, navrhly témata bakalářských prací nebo na základě jednání SU OPF. Vždy je při výběru zohledňováno téma bakalářské práce. Téma práce a odborná praxe spolu musí korespondovat, za což odpovídá garant studijního programu. Administrace odborné praxe probíhá v rámci webového portálu "Tematikon-Praktikon". Díky tomuto nástroji může garant studijního programu efektivně kontrolovat soulad náplně odborné praxe s profilem absolventa studijního programu.
Student aktivně plní podmínky odborné praxe, které vyplývají ze "Smlouvy o odborné praxi". Na závěr odborné praxe provede poskytující subjekt hodnocení průběhu praxe vyplněním formuláře "Hodnocení o odborné praxi". Odevzdání hodnocení odborné praxe je podmínkou získání zápočtu za předmět "Odborná praxe". Nedílnou součástí studia je vykonání odborné praxe v rozsahu alespoň 3 týdnů a minimálně 100 hodin, která je realizována u vybraných ekonomických subjektů.
V rámci studijního plánu jsou požadované zkoušky a zápočty rovnoměrně rozděleny do doby celého studia, s výjimkou posledního semestru, kdy jsou nároky na zkoušky minimalizovány, a důraz je kladen na dopracování BP. Tyto nároky jsou v souladu s počty zkoušek/zápočtů v jiných studijních programech na SU OPF.
Studijní zátěž na jeden kredit představuje 25 hod. Předměty studijního programu jsou ohodnoceny zpravidla 5 kredity, což dává studijní zátěž jednoho předmětu 125 hod. za jeden semestr. Celkový minimální počet kreditů, které musí student během svého bakalářského studia získat, je 180. Celková studijní zátěž je 4500 hod. za celou dobu studia.

Návrh témat kvalifikačních prací a témata obhájených prací

- Nákupní chování vybraných generací
- Management vybraného obchodního podniku
- Vliv situačních faktorů na nákup potravin online
- Loajalita zákazníků a její význam pro provozy firmy
- Vizuální komunikace jako nástroj budování pozitivního image
- Marketingová komunikace značky na sociálních sítích
- Optimalizace webové stránky firmy pro vyhledávače
- Obsahová strategie značky na vybraných trzích
- Marketingová strategie internetového obchodu
- Marketingová komunikace vybrané společnosti
Na základě metodického pokynu děkana SU OPF pro úpravy, zveřejňování a ukládání závěrečných prací studentů, jsou závěrečné práce včetně posudků oponentů a záznamu o průběhu a výsledku obhajoby zveřejněny ve studovně Univerzitní knihovny Slezské univerzity, pracoviště Karviná, a to v písemné i elektronické podobě. Nahlížení a pořizování výpisů, opisů nebo rozmnoženin podléhá evidenci, kterou zajišťuje studovna Univerzitní knihovny SU.

Doporučený průchod studijním plánem

Povinné předměty programu EMOMk Bc. komb.

Kód Název Garant Ukončení Rozsah Kreditů Semestr Profilace
OPF:EVSBKLAWPrávo M. Mártonzk 12/0/0 Přednáška 12 HOD/SEM.4 1-
OPF:EVSBKZMAObecná ekonomie II. M. Tvrdoňzk 12/0/0 Přednáška 12 HOD/SEM.5 2Z
OPF:EVSBKZMIObecná ekonomie I. I. Majerovázk 12/0/0 Přednáška 12 HOD/SEM.5 1Z
OPF:FIUBKDDPDaně a daňová politika J. Janouškovázk 12/0/0 Přednáška 12 HOD/SEM.4 4-
OPF:FIUBKFIPFinance podniku P. Růčkovázk 12/0/0 Přednáška 12 HOD/SEM.5 3Z
OPF:FIUBKFUAFinanční účetnictví I. I. Koštuříkováz 12/0/0 Přednáška 12 HOD/SEM.3 2-
OPF:FIUBKFUBFinanční účetnictví II. B. Blechovázk 12/0/0 Přednáška 12 HOD/SEM.3 3-
OPF:FIUBKNFIFinance D. Stavárekzk 12/0/0 Přednáška 12 HOD/SEM.5 2Z
OPF:INMBKKVMKvantitativní metody R. Krkoškovázk 12/0/0 Přednáška 12 HOD/SEM.5 1-
OPF:INMBKNIEInformatika pro ekonomy II P. Suchánekzk 12/0/0 Přednáška 12 HOD/SEM.4 2-
OPF:INMBKSTKStatistika R. Krkoškovázk 12/0/0 Přednáška 12 HOD/SEM.5 2-
OPF:INMBKZIEInformatika pro ekonomy I P. Suchánekzk 12/0/0 Přednáška 12 HOD/SEM.4 1-
OPF:OPFBKBPPBakalářská práce J. Garanti Studijních Oborů Su Opfz 0/0/010 6-
OPF:OPFBKBPSSeminář k bakalářské práci I. Palečkováz 0/0/12 Seminář 12 HOD/SEM.5 4-
OPF:OPFBKOPROdborná praxe -z 0/100/0 Cvičení 100 HOD/SEM.5 6-
OPF:PEMBKMKTMarketing H. Starzycznázk 16/0/0 Přednáška 16 HOD/SEM.5 3Z
OPF:PEMBKMNGManagement Š. Zapletalovázk 12/0/0 Přednáška 12 HOD/SEM.4 2Z
OPF:PEMBKNOPNauka o podniku Š. Čemerkovázk 12/0/0 Přednáška 12 HOD/SEM.6 1Z
OPF:PEMBKOBPObchodní právo T. Gongolzk 12/0/0 Přednáška 12 HOD/SEM.4 4P
OPF:PEMBKPDKPodnikání J. Duháček Šebestovázk 16/0/0 Přednáška 16 HOD/SEM.5 1Z
OPF:PEMBKPOEPodniková ekonomika R. Šperkazk 12/0/0 Přednáška 12 HOD/SEM.6 3Z
102 kreditů

Cizojazyčná příprava Bc. komb.

Cizojazyčná příprava Bc. komb. - angličtina

Kód Název Garant Ukončení Rozsah Kreditů Semestr Profilace
OPF:CVABKJA1Profesní angličtina 1 J. Karpetaz 0/0/12 Seminář 12 HOD/SEM.2 2-
OPF:CVABKJA2Profesní angličtina 2 J. Karpetaz 0/0/12 Seminář 12 HOD/SEM.2 3-
OPF:CVABKJA3Profesní angličtina 3 J. Karpetaz 0/0/12 Seminář 12 HOD/SEM.3 4-
OPF:CVABKJA4Odborný jazyk anglický 4 J. Karpetaz 0/0/12 Seminář 12 HOD/SEM.3 5-
10 kreditů

Cizojazyčná příprava Bc. komb. - němčina

Kód Název Garant Ukončení Rozsah Kreditů Semestr Profilace
OPF:CVABKJN1Profesní němčina 1 H. Bobákováz 0/0/12 Seminář 12 HOD/SEM.2 2-
OPF:CVABKJN2Profesní němčina 2 H. Bobákováz 0/0/12 Seminář 12 HOD/SEM.2 3-
OPF:CVABKJN3Profesní němčina 3 H. Bobákováz 0/0/12 Seminář 12 HOD/SEM.3 4-
OPF:CVABKJN4Odborný jazyk německý 4 H. Bobákováz 0/0/12 Seminář 12 HOD/SEM.3 5-
10 kreditů

Povinně volitelné předměty programu EMOMk Bc. komb.

Kód Název Garant Ukončení Rozsah Kreditů Semestr Profilace
OPF:PEMBKEKOEkonomika obchodu H. Starzycznázk 12/0/0 Přednáška 12 HOD/SEM.5 3P
OPF:PEMBKEMAE-marketing M. Stoklasazk 12/0/0 Přednáška 12 HOD/SEM.5 5P
OPF:PEMBKHRMPersonalistika V. Malátekzk 12/0/0 Přednáška 12 HOD/SEM.5 5-
OPF:PEMBKMKKMarketingová komunikace K. Matušínskázk 16/0/0 Přednáška 16 HOD/SEM.6 5P
OPF:PEMBKMSBMarketing služeb K. Matušínskázk 16/0/05 4-
OPF:PEMBKMVYMarketingový výzkum M. Stoklasazk 16/0/0 Přednáška 16 HOD/SEM.5 4Z
OPF:PEMBKOBOObchodní operace R. Bauerovázk 16/0/0 Přednáška 16 HOD/SEM.5 4P
OPF:PEMBKSOMSociální média M. Klepekz 16/0/0 16 HOD/SEM.5 6-
OPF:PEMBKVMCVztahový marketing a CRM H. Starzycznázk 16/0/0 Přednáška 16 HOD/SEM.5 5-
46 kreditů