OPF IPp Inovativní podnikání
Název anglicky: Innovative Entrepreneurship
bakalářský prezenční jednooborový, vyučovací jazyk: čeština čeština
Zahrnut v programu: OPF B_IP Inovativní podnikání

Součásti SZZ a jejich obsah

Studium studijního programu Inovativní podnikání se ukončuje státní závěrečnou zkouškou, která je ústní a skládá se z 3 částí:
- Obhajoba bakalářské práce.
- Ústní zkouška z ekonomicko-manažerských tematických okruhů - zkušební okruhy jsou zvoleny ze základních teoretických předmětů profilujícího základu (ZT): Mikroekonomie pro podnikatelskou praxi, Makroekonomie pro podnikatelskou praxi, Management a Finance v podnikání.
- Ústní zkouška z profilové části Inovativní podnikání - zkušební okruhy jsou zvoleny z předmětů profilujícího základu (PZ): Podnikání, Zakládání podniku, Inovační podnikání, Kreativní myšlení a Projektový management.

Tematické okruhy ke SZZ:
https://www.slu.cz/file/cul/fb948d14-a089-4719-a82a-073eb4bfb825

Požadavky na obhajobu bakalářské práce (BP)
V rámci obhajoby BP student prezentuje cíle a obsah BP, zvolené metody zkoumání či šetření a zjištěné výsledky. Student se také vyjadřuje k případným připomínkám či otázkám z posudků vedoucího a oponenta BP. Součástí obhajoby je i odborná diskuze k BP, v níž mohou pokládat dotazy všichni členové komise.

Návrh témat kvalifikačních prací a témata obhájených prací

U studijního programu Inovativní podnikání může mít BP následující formu:
- Komentovaný soubor realizovaných projektů, resp. provázaný popis kompletního podnikatelského portfolia, realizovaných v průběhu studia.
- Kritické zhodnocení teorie formou případových studií vycházejících z vlastních praktických poznatků.
- Návrh a zhodnocení podnikatelského plánu budoucího uplatnění či zaměření studenta.
- Zpracování BP na vybrané téma, například:
- Podnikatelský plán
- Vývoj nového produktu
- Inovace a rozšíření produktové řady vybrané značky
- Založení a vznik startupu se škálovatelným produktem
- Postup vzniku spinoff firmy
- Manažerské týmy a jejich překážky
- Individuální pracovní předpoklady manažera a lídra
- Vliv manažerského řízení na využití lidského kapitálu
- Realizace internetového obchodu s vybraným zbožím
- Marketingová strategie vybrané společnosti
- Marketingová komunikace vybrané společnosti
- Kreativní proces v marketingové komunikaci
- Optimalizace podnikových procesů ve vybrané společnosti
- Systém řízení inovací ve vybrané firmě
- Implementace konceptů učící se organizace ve vybrané firmě
- Tvorba znalostního podniku
- Optimalizace projektového způsobu řízení firmy
- Finanční analýza vybrané firmy
- Finanční řízení vybrané firmy
- Zdroje financování mezinárodního podnikání malých a středních podniků

Doporučený průchod studijním plánem

Povinné předměty programu IPp Bc. prez.

Kód Název Garant Ukončení Rozsah Kreditů Semestr Profilace
OPF:CVABAICOIntercultural Communication P. Kajzarzk 1/1/05 6P
OPF:EVSBPAPPMakroekonomie v podnikatelské praxi M. Tvrdoňzk 2/2/05 4Z
OPF:EVSBPIPPMikroekonomie pro podnikatelskou praxi M. Lebiedzikzk 2/2/05 3Z
OPF:FIUBPFVPFinance v podnikání I. Palečkovázk 1/2/05 2Z
OPF:INMBPINFInformatika P. Suchánekzk 1/2/04 1-
OPF:OPFBPBPPBakalářská práce J. Garanti Studijních Oborů Su Opfz 10 6-
OPF:OPFBPBPSSeminář k bakalářské práci I. Palečkováz 0/2/05 5-
OPF:OPFBPODP1Odborná praxe -z 0/100/04 2-
OPF:OPFBPODP2Odborná praxe -z 0/100/04 3-
OPF:OPFBPODP3Odborná praxe -z 0/100/04 4-
OPF:OPFBPODP4 -- - 5-
OPF:OPFBPODP5 -- - 6-
OPF:PEMBPEPOEkonomika podniku J. Duháček Šebestovázk 1/2/05 1Z
OPF:PEMBPIPOInovační podnikání Ž. Rylkovázk 2/1/05 4P
OPF:PEMBPKRMKreativní myšlení M. Klepekz 0/2/04 1P
OPF:PEMBPMKTMarketing M. Klepekzk 2/1/05 3Z
OPF:PEMBPMNMManagement Š. Zapletalovázk 2/1/05 2Z
OPF:PEMBPPDKPodnikání J. Duháček Šebestovázk 2/1/05 1P
OPF:PEMBPPEPPrávo v ekonomické praxi T. Gongolzk 2/1/05 1-
OPF:PEMBPPROProjektový management P. Adámekzk 2/2/06 3P
OPF:PEMBPTAP1Team Academy® principy I T. Gongolz 0/3/05 1P
OPF:PEMBPTAP2Team Academy® principy II T. Gongolz 0/3/05 2P
OPF:PEMBPTAP3Team Academy® principy III T. Gongolz 0/3/05 3P
OPF:PEMBPTAP4Team Academy® principy IV T. Gongolz 0/3/05 4P
OPF:PEMBPTAP5 -- - 5P
OPF:PEMBPZPOZakládání podniku P. Adámekzk 2/1/05 2P
116 kreditů

Cizojazyčná příprava Bc. prez.

Studenti si ve 2. semestru zvolí studium anglického jazyka.

Cizojazyčná příprava Bc. prez. - angličtina

Kód Název Garant Ukončení Rozsah Kreditů Semestr Profilace
OPF:CVABPEN1Cizojazyčná příprava AJ 1 M. Chylkováz 0/2/02 2-
OPF:CVABPEN2Cizojazyčná příprava AJ 2 M. Chylkováz 0/2/02 3-
OPF:CVABPEN3Cizojazyčná příprava AJ 3 M. Chylkováz 0/2/02 4-
OPF:CVABPEN4Cizojazyčná příprava AJ 4 M. Chylkováz 0/2/02 5-
8 kreditů

Povinně volitelné předměty programu IPp Bc. prez.

Podmínka pro splnění povinně volitelných předmětů je získání 34 kreditů.

Kód Název Garant Ukončení Rozsah Kreditů Semestr Profilace
OPF:EVSBPPPO -- - 5-
OPF:FIUBPDVPDaně v podnikání J. Janouškovázk 1/2/05 4-
OPF:FIUBPFANFinanční analýza P. Růčkovázk 1/2/05 4-
OPF:FIUBPFIMFinancování mezinárodního podnikání J. Šimákovázk 1/2/05 5-
OPF:INMBPKMEKvantitativní metody v ekonomické praxi R. Krkoškovázk 2/1/06 3-
OPF:PEMBPBUMBusiness modely P. Adámekzk 1/2/05 3-
OPF:PEMBPDIFDigitalizace firmy R. Šperkazk 1/2/05 5-
OPF:PEMBPEMAE-marketing M. Stoklasazk 2/1/05 5-
OPF:PEMBPHRMPersonalistika V. Malátekzk 2/1/05 5-
OPF:PEMBPKPDKomunikační a prezentační dovednosti V. Kopřivováz 0/2/04 3-
OPF:PEMBPMAVMarketingový výzkum M. Stoklasaz 2/1/05 6-
OPF:PEMBPPDVPrávo duševního vlastnictví T. Gongolzk 2/1/05 3-
OPF:PEMBPSLUMarketing služeb K. Matušínskázk 2/1/05 4-
60 kreditů