FPF - 2. kolo přijímacího řízení 2020/2021

Učitelství němčiny pro střední školy

Magisterské navazující studium, forma: kombinované jednooborové.

Přijímací řízení

  • Podmínky přijetí

    Od přijímací zkoušky upuštěno
  • Uplatnění absolventů tohoto oboru

    Absolvent dokonale ovládá mluvenou a psanou němčinu na úrovni C2 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky, má kvalitní znalosti literatury a lingvoreálií německy mluvících zemí, teoretických souvislostí a metodologické problematiky jednotlivých disciplín. Absolvent je vybaven náležitými teoretickými znalostmi a praktickými dovednostmi z oblasti didaktiky a metodiky vyučování cizího jazyka, které dokáže aplikovat při výkonu povolání středoškolského učitele. Díky absolvování pedagogického a psychologického bloku získá absolvent profesní kompetence (znalosti, dovednosti, zkušenosti), které ho opravňují ke kvalifikovanému vykonávání učitelské profese na střední škole (a v souladu se Zákonem o pedagogických pracovnících je absolventovi spolu s profesní kvalifikací středoškolského učitele přiznána též kvalifikace učitele pro 2. stupeň základní školy nebo pro nižší stupeň víceletých gymnázií). Absolvent studia získá kompetence: Psychologické, které umožní absolventům lépe chápat individualitu každého žáka. Kompetence psychologické, které spočívají ve způsobilosti učitele přistupovat k žákům z hlediska jejich věkových a individuálních zvláštností, možností i bariér jejich vývoje, vytváření postojů k hodnotám. Pedagogickým, didaktickým, psychologickým, tedy způsobilost učitele pracovat s učivem tak, aby se přetvářelo v žákovu informovanost a schopnost myslet v dané oblasti, vytvářet si názory, diskutovat, řešit úkoly a samostatně transformovat vědecké poznatky do pedagogické praxe. Kompetence komunikativní, řídící, poradenské, konzultativní, reflexe vlastní pedagogické činnosti a jiné.
  • Počet uchazečů přijatých v loňském roce

    8
  • Počet uchazečů přihlášených v loňském roce

    9
  • Odhad počtu uchazečů o obor, kteří budou přijati v tomto řízení

    12

Studium

  • Cíle

    Obor Učitelství němčiny pro střední školy akcentuje především praktickou a pedagogicko-didaktickou složku studia německého jazyka, čemuž odpovídá i nabídka povinných a povinně volitelných předmětů. Předměty jazykovědné povahy a předměty z oblasti německy psané literatury jsou studentům i nadále nabízeny coby volitelné předměty, které dále prohlubují kompetenci studentů v dané oblasti. Cílem je připravit budoucí středoškolské učitele němčiny na profesní dráhu, která předpokládá vysoký stupeň jazykové odbornosti, zevrubnou orientaci v oblasti literatury a reálií německy mluvících zemí, a především pak schopnost nabyté vědomosti adekvátně uplatnit v pedagogické praxi.

  • Uplatnění absolventa

    Absolvent dokonale ovládá mluvenou a psanou němčinu na úrovni C1 - C2 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky, má kvalitní znalosti literatury a lingvoreálií německy mluvících zemí, teoretických souvislostí a metodologické problematiky jednotlivých disciplín. Absolvent studia získá: kompetence pedagogicko-didakticko-psychologické, psychologické, které umožní absolventům lépe chápat individualitu každého žáka,

    * kompetence psychologické, které spočívají ve způsobilosti učitele přistupovat k žákům z hlediska jejich věkových a individuálních zvláštností, možností i bariér jejich vývoje, vytváření postojů k hodnotám,

    * pedagogicko-didakticko-psychologické, tedy způsobilost učitele pracovat s učivem tak, aby se přetvářelo v žákovu informovanost a schopnost myslet v dané oblasti, vytvářet si názory, diskutovat, řešit úkoly a samostatně transformovat vědecké poznatky do pedagogické praxe,

    * kompetence komunikativní, řídící, poradenské, konzultativní, reflexe vlastní pedagogické činnosti a jiné.

    Absolvent je vybaven náležitými teoretickými znalostmi a praktickými dovednostmi z oblasti didaktiky a metodiky vyučování cizího jazyka, které dokáže aplikovat při výkonu povolání středoškolského učitele. Díky absolvování pedagogicko-psychologického bloku získá absolvent profesní kompetence (znalosti, dovednosti, zkušenosti), které ho opravňují ke kvalifikovanému vykonávání učitelské profese na střední škole (a v souladu se Zákonem o pedagogických pracovnících je absolventovi spolu s profesní kvalifikací středoškolského učitele přiznána též kvalifikace učitele pro 2. stupeň základní školy nebo pro nižší stupeň víceletých gymnázií).

  • Návaznost na další studijní programy

    P7310 Filologie

12
odhad počtu uchazečů,
které přijmeme

Informace o oboru

Obor
Učitelství němčiny pro střední školy
Zkratka
UcNeK
Kód
7504T252
Typ
magisterský navazující
Titul
Mgr.
Akreditace
do 31. 12. 2024
Program
N7504 N7504 UcSS Učitelství pro střední školy