Autoři opory Znalostní inženýrství, která by se měla stát základním studijním materiálem především pro navazující magisterské studium na Obchodně podnikatelské fakultě v Karviné Slezské univerzity v Opavě a také základním stavebním kamenem pro vytvoření elektronického stejnojmenného kurzu pro studenty kombinovaného studia formou elearningu, stáli před fundamentální otázkou, jak přistoupit k vlastnímu obsahu opory. Rozhodli se jít cestou, která byla ovlivněna právě určením opory pro „elearningové“ studenty ekonomické fakulty, tedy studentům, kteří jsou typem studia odkázáni na samostudium a oborovým zaměřením orientováni na jiné oblasti než informační technologie. Proto se autoři nezabývají dlouze a hluboce, za jiných okolností zcela jistě neopominutelnou, teorií a historií oboru. Teorie je předkládána takříkajíc v kostce a v míře nezbytně nutné tak, aby pokryla témata vymezená akreditací předmětu, s akcentem na vysvětlení jednoho postupu či metody detailněji než uváděním alternativ plytčeji.
Autoři jsou také přesvědčeni, že praktickým seznámením studentů se systémem, v němž lze vytvářet produkty znalostního inženýrství (v našem případě prázdný znalostní systém NEST), v němž budou samostatně vytvářet vlastní semestrální projekt, který budou před kolegiem svých kolegů veřejně demonstrovat a obhajovat, lze dosáhnout dostatečné seznámení se s disciplínou samotnou i napomoci vysvětlit a pochopit některé z principů, přístupů a metod znalostního inženýrství. Navíc tato praktická zkušenost jistě zanechá trvalejší poznatek o možnostech využití a ohodnocení pracnosti zpracovávaných projektů i pro budoucí praxi studentů.