D 2017

Kam se vydat na dovolenou? Využití multi-agentního modelování při výběru destinace

JANÍK, Petr

Základní údaje

Originální název

Kam se vydat na dovolenou? Využití multi-agentního modelování při výběru destinace

Název česky

Kam se vydat na dovolenou? Využití multi-agentního modelování při výběru destinace

Název anglicky

Where to go on vacation? Use multi-agent modeling to tourist decision-making process

Autoři

JANÍK, Petr (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Jihlava, Sborník příspěvků 12. mezinárodní konference Aktuální problémy cestovního ruchu, od s. 144-153, 10 s. 2017

Nakladatel

Vysoká škola polytechnická Jihlava

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50901 Other social sciences

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Kód RIV

RIV/47813059:19240/17:A0000104

Organizační jednotka

Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě

ISBN

978-80-88064-30-5

Klíčová slova česky

Cestovní ruch; Push a Pull faktory; Multi-agentní modelování; Poptávka v cestovním ruchu; Proces rozhodování

Klíčová slova anglicky

Tourism; Push and Pull Factors; Multi-agent modeling; Demand in tourism; Decision-making process

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 31. 3. 2019 20:41, Ing. Petr Janík

Anotace

V originále

Příspěvek se zabývá způsobem, jakým si účastníci cestovního ruchu vybírají cíl turistické cesty. V článku je popsáno základní teoretické vymezení problematiky formování poptávky v cestovním ruchu a faktorů, které mají vliv na výběr destinace. Důraz je kladen na problematiku motivace k výběru destinace a vliv faktorů přitahování a vytlačování (push/pull), tak jak je popisuje současná odborná literatura. Na základě teoretického konceptu je navržen model rozhodování účastníka cestovního ruchu. Model je implementován s využitím multi-agentního přístupu k modelování v modelovacím nástroji NetLogo 6.0.

Anglicky

The paper deals with the way in which participants are selected destination.. The paper describes the basic theoretical definition of demand formation in tourism and the factors that influence the choice of destination. Emphasis is placed on the issue of motivation for choosing a destination and push/pull factors (push / pull), as it describes the current literature. On the theoretical concept is designed a model of tourist decision. The model is implemented using multi-agent approach to modeling in NetLogo 6.0 software.