2017
Kam se vydat na dovolenou? Využití multi-agentního modelování při výběru destinace
JANÍK, PetrZákladní údaje
Originální název
Kam se vydat na dovolenou? Využití multi-agentního modelování při výběru destinace
Název česky
Kam se vydat na dovolenou? Využití multi-agentního modelování při výběru destinace
Název anglicky
Where to go on vacation? Use multi-agent modeling to tourist decision-making process
Autoři
JANÍK, Petr (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Jihlava, Sborník příspěvků 12. mezinárodní konference Aktuální problémy cestovního ruchu, od s. 144-153, 10 s. 2017
Nakladatel
Vysoká škola polytechnická Jihlava
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50901 Other social sciences
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Kód RIV
RIV/47813059:19240/17:A0000104
Organizační jednotka
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
ISBN
978-80-88064-30-5
Klíčová slova česky
Cestovní ruch; Push a Pull faktory; Multi-agentní modelování; Poptávka v cestovním ruchu; Proces rozhodování
Klíčová slova anglicky
Tourism; Push and Pull Factors; Multi-agent modeling; Demand in tourism; Decision-making process
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 31. 3. 2019 20:41, Ing. Petr Janík
V originále
Příspěvek se zabývá způsobem, jakým si účastníci cestovního ruchu vybírají cíl turistické cesty. V článku je popsáno základní teoretické vymezení problematiky formování poptávky v cestovním ruchu a faktorů, které mají vliv na výběr destinace. Důraz je kladen na problematiku motivace k výběru destinace a vliv faktorů přitahování a vytlačování (push/pull), tak jak je popisuje současná odborná literatura. Na základě teoretického konceptu je navržen model rozhodování účastníka cestovního ruchu. Model je implementován s využitím multi-agentního přístupu k modelování v modelovacím nástroji NetLogo 6.0.
Anglicky
The paper deals with the way in which participants are selected destination.. The paper describes the basic theoretical definition of demand formation in tourism and the factors that influence the choice of destination. Emphasis is placed on the issue of motivation for choosing a destination and push/pull factors (push / pull), as it describes the current literature. On the theoretical concept is designed a model of tourist decision. The model is implemented using multi-agent approach to modeling in NetLogo 6.0 software.