JANÍK, Petr. Kam se vydat na dovolenou? Využití multi-agentního modelování při výběru destinace (Where to go on vacation? Use multi-agent modeling to tourist decision-making process). Online. In RNDr. Mgr. Stanislava Pachrová, Ph.D. Sborník příspěvků 12. mezinárodní konference Aktuální problémy cestovního ruchu. 1st ed. Jihlava: Vysoká škola polytechnická Jihlava, 2017, p. 144-153. ISBN 978-80-88064-30-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Kam se vydat na dovolenou? Využití multi-agentního modelování při výběru destinace
Name in Czech Kam se vydat na dovolenou? Využití multi-agentního modelování při výběru destinace
Name (in English) Where to go on vacation? Use multi-agent modeling to tourist decision-making process
Authors JANÍK, Petr (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Jihlava, Sborník příspěvků 12. mezinárodní konference Aktuální problémy cestovního ruchu, p. 144-153, 10 pp. 2017.
Publisher Vysoká škola polytechnická Jihlava
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50901 Other social sciences
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
WWW Sborník z konference
RIV identification code RIV/47813059:19240/17:A0000104
Organization unit Faculty of Philosophy and Science in Opava
ISBN 978-80-88064-30-5
Keywords (in Czech) Cestovní ruch; Push a Pull faktory; Multi-agentní modelování; Poptávka v cestovním ruchu; Proces rozhodování
Keywords in English Tourism; Push and Pull Factors; Multi-agent modeling; Demand in tourism; Decision-making process
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Ing. Petr Janík, učo 25851. Changed: 31/3/2019 20:41.
Abstract
Příspěvek se zabývá způsobem, jakým si účastníci cestovního ruchu vybírají cíl turistické cesty. V článku je popsáno základní teoretické vymezení problematiky formování poptávky v cestovním ruchu a faktorů, které mají vliv na výběr destinace. Důraz je kladen na problematiku motivace k výběru destinace a vliv faktorů přitahování a vytlačování (push/pull), tak jak je popisuje současná odborná literatura. Na základě teoretického konceptu je navržen model rozhodování účastníka cestovního ruchu. Model je implementován s využitím multi-agentního přístupu k modelování v modelovacím nástroji NetLogo 6.0.
Abstract (in English)
The paper deals with the way in which participants are selected destination.. The paper describes the basic theoretical definition of demand formation in tourism and the factors that influence the choice of destination. Emphasis is placed on the issue of motivation for choosing a destination and push/pull factors (push / pull), as it describes the current literature. On the theoretical concept is designed a model of tourist decision. The model is implemented using multi-agent approach to modeling in NetLogo 6.0 software.
PrintDisplayed: 27/8/2024 16:14