D
2017
Kam se vydat na dovolenou? Využití multi-agentního modelování při výběru destinace
JANÍK, Petr
Basic information
Original name
Kam se vydat na dovolenou? Využití multi-agentního modelování při výběru destinace
Name in Czech
Kam se vydat na dovolenou? Využití multi-agentního modelování při výběru destinace
Name (in English)
Where to go on vacation? Use multi-agent modeling to tourist decision-making process
Authors
JANÍK, Petr (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Jihlava, Sborník příspěvků 12. mezinárodní konference Aktuální problémy cestovního ruchu, p. 144-153, 10 pp. 2017
Publisher
Vysoká škola polytechnická Jihlava
Other information
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50901 Other social sciences
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
electronic version available online
RIV identification code
RIV/47813059:19240/17:A0000104
Organization unit
Faculty of Philosophy and Science in Opava
Keywords (in Czech)
Cestovní ruch; Push a Pull faktory; Multi-agentní modelování; Poptávka v cestovním ruchu; Proces rozhodování
Keywords in English
Tourism; Push and Pull Factors; Multi-agent modeling; Demand in tourism; Decision-making process
Tags
International impact, Reviewed
V originále
Příspěvek se zabývá způsobem, jakým si účastníci cestovního ruchu vybírají cíl turistické cesty. V článku je popsáno základní teoretické vymezení problematiky formování poptávky v cestovním ruchu a faktorů, které mají vliv na výběr destinace. Důraz je kladen na problematiku motivace k výběru destinace a vliv faktorů přitahování a vytlačování (push/pull), tak jak je popisuje současná odborná literatura. Na základě teoretického konceptu je navržen model rozhodování účastníka cestovního ruchu. Model je implementován s využitím multi-agentního přístupu k modelování v modelovacím nástroji NetLogo 6.0.
In English
The paper deals with the way in which participants are selected destination.. The paper describes the basic theoretical definition of demand formation in tourism and the factors that influence the choice of destination. Emphasis is placed on the issue of motivation for choosing a destination and push/pull factors (push / pull), as it describes the current literature. On the theoretical concept is designed a model of tourist decision. The model is implemented using multi-agent approach to modeling in NetLogo 6.0 software.
Displayed: 24/11/2024 16:02