V originále
Monografie se zabývá moderními vzdělávacími metodami - různými variantami diskusních metod, případových studií a inscenačních metod; metodami balíku dodané pošty, delfi metodou a didaktickými hrami. Autor se soustřeďuje na zpřesnění klíčových kategorií a na prozkoumání efektivity uvedených metod, vyučovacích prostředků, metodologických paradigmat, didaktického přínosu, užitečnosti a vzdělávací efektivnosti, didaktické efektivity, individuality edukantů (bez ohledu na věk), kompetence edukátorů a determinantů kvality edukačního procesu. Monografie obsahuje výsledky dlouhodobého výzkumu autora v oblasti efektivnosti vzdělávacích metod v praxi.
Anglicky
Presented monograph deals with modern educational methods – different variants of discussion methods,study cases, simulations, role-playing, basket and delfi methods, didactic games. The author concentrates on clarification of key categories and exploration of methods effectiveness, teaching means, paradigm of methods, didactic profit, utility, educational efficiency, didactic efficiency, individuality of learners (regardless of age), competency of lecturers, quality of educational process, educational quality determinants, and educational forms and methods. The monograph includes results of long-term author's research activities concerning effectiveness of teaching methods in practice.