Detailed Information on Publication Record
2016
Výzkum názorů vystavovatelů na problematiku výstavnictví v cestovním ruchu
ZORKOVÁ, Dagmar and Jana STUCHLÍKOVÁBasic information
Original name
Výzkum názorů vystavovatelů na problematiku výstavnictví v cestovním ruchu
Name in Czech
Výzkum názorů vystavovatelů na problematiku výstavnictví v cestovním ruchu
Name (in English)
Research of exhibitors´ opinion on the issue of exhibitions in tourism
Authors
ZORKOVÁ, Dagmar (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Jana STUCHLÍKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Karviná, : 5. Mezinárodní vědecká konference, Aktuální trendy lázeňství, hotelnictví a turismu. p. 278 - 279, 11 pp. 2016
Publisher
Slezská univerzita v Opavě
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50901 Other social sciences
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
storage medium (CD, DVD, flash disk)
References:
RIV identification code
RIV/47813059:19240/16:A0000174
Organization unit
Faculty of Philosophy and Science in Opava
ISBN
978-80-7510-203-4
Keywords (in Czech)
cestovní ruch; veletrhy; výstavy; vystavovatelé; výzkum
Keywords in English
tourism; traid fairs; exhibitions; exhibitors; research
Tags
Reviewed
Změněno: 29/3/2018 10:23, Ing. Petr Janík
V originále
Příspěvek se zabývá problematikou výstavnictví v cestovním ruchu. Teoretická část obsahuje stručný přehled historického vývoje veletrhů a výstav, typologii, funkce a cíle výstavních akcí, vyhodnocení efektivity veletrhu pro vystavovatele. Cílem analytické části je deskripce postojů vystavovatelů, konkrétně způsobu rozhodování a vyhodnocení efektu účasti na výstavě či veletrhu.
In English
The paper deals with exhibitions in tourism. Theoretical part contains a brief historical overview of exhibitins fairs its main function; types and targets; as well as evaluation of exhibitions's effectiveness for exibitors and mainly their approach to exibitions in tourism. The aim of the analytical part is to describe the attitudes of exhibitors, namely their decision making methods and the evaluation of the effect of participation in the exhibition or fair.