D 2016

Výzkum názorů vystavovatelů na problematiku výstavnictví v cestovním ruchu

ZORKOVÁ, Dagmar and Jana STUCHLÍKOVÁ

Basic information

Original name

Výzkum názorů vystavovatelů na problematiku výstavnictví v cestovním ruchu

Name in Czech

Výzkum názorů vystavovatelů na problematiku výstavnictví v cestovním ruchu

Name (in English)

Research of exhibitors´ opinion on the issue of exhibitions in tourism

Authors

ZORKOVÁ, Dagmar (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Jana STUCHLÍKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Karviná, : 5. Mezinárodní vědecká konference, Aktuální trendy lázeňství, hotelnictví a turismu. p. 278 - 279, 11 pp. 2016

Publisher

Slezská univerzita v Opavě

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50901 Other social sciences

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

storage medium (CD, DVD, flash disk)

References:

Odkaz na www stránku konference

RIV identification code

RIV/47813059:19240/16:A0000174

Organization unit

Faculty of Philosophy and Science in Opava

ISBN

978-80-7510-203-4

Keywords (in Czech)

cestovní ruch; veletrhy; výstavy; vystavovatelé; výzkum

Keywords in English

tourism; traid fairs; exhibitions; exhibitors; research

Tags

Reviewed
Změněno: 29/3/2018 10:23, Ing. Petr Janík

Abstract

ORIG EN

V originále

Příspěvek se zabývá problematikou výstavnictví v cestovním ruchu. Teoretická část obsahuje stručný přehled historického vývoje veletrhů a výstav, typologii, funkce a cíle výstavních akcí, vyhodnocení efektivity veletrhu pro vystavovatele. Cílem analytické části je deskripce postojů vystavovatelů, konkrétně způsobu rozhodování a vyhodnocení efektu účasti na výstavě či veletrhu.

In English

The paper deals with exhibitions in tourism. Theoretical part contains a brief historical overview of exhibitins fairs its main function; types and targets; as well as evaluation of exhibitions's effectiveness for exibitors and mainly their approach to exibitions in tourism. The aim of the analytical part is to describe the attitudes of exhibitors, namely their decision making methods and the evaluation of the effect of participation in the exhibition or fair.
Displayed: 27/12/2024 00:21