D 2019

Metodologické pojednání o výzkumu studijní neúspěšnosti v terciárním vzdělávání

KALEJA, Martin

Základní údaje

Originální název

Metodologické pojednání o výzkumu studijní neúspěšnosti v terciárním vzdělávání

Název česky

Metodologické pojednání o výzkumu studijní neúspěšnosti v terciárním vzdělávání

Název anglicky

Methodological Approaches In Research Of Study Failure In Higher Education

Autoři

KALEJA, Martin (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

první. Opava, Multidimenzionální proporcionalita studijní neúspěšnosti a její vybrané kontexty v terciárním vzdělávání. Recenzovaný sborník příspěvů z mezinárodního konferenčního workshopu. od s. 25-35, 119 s. 2019

Nakladatel

Fakulta veřejných politik v Opavě, Slezská univerzita v Opavě

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Kód RIV

RIV/47813059:19510/19:A0000171

Organizační jednotka

Fakulta veřejných politik v Opavě

ISBN

978-80-7510-329-1

Klíčová slova česky

výzkumný projekt; studijní neúspěšnost; vysoká škola; vzdělávání; student

Klíčová slova anglicky

research project; study failure; university;student

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 9. 3. 2020 01:40, doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D.

Anotace

ORIG EN

V originále

Příspěvek se zaměřuje na metodologické pozadí výzkumného problému týkajícího se studijní neúspěšnosti ve vysokoškolském vzdělávání. Svým obsahem pojednává o společenském vývoji v této oblasti. Naznačuje význam a vliv dosaženého vzdělání v životní trajektorii člověka. Autor textu objasňuje rámec interpretační výzkumné strategie, zmiňuje okolnosti, které v průběhu realizace výzkumu musí být uzpůsobeny, pozměněny a kriticky je uvádí do diskurzu sociální reality.

Anglicky

The paper focuses on the methodological background of the some research questions about study failure in higher education. Its content deals with a specific development in this area. It discuss the meaning and influence of educational attainment in a human life trajectory. The author of the text clarifies the framework of the interpretative research strategy, and mentions the circumstances that must be adapted, optimalised and critically introduced into the social reality discourse during doing the research.
Zobrazeno: 21. 10. 2024 01:33