Detailed Information on Publication Record
2017
Simulace výběru destinace účastníkem cestovního ruchu, multiagentní přístup
JANÍK, PetrBasic information
Original name
Simulace výběru destinace účastníkem cestovního ruchu, multiagentní přístup
Name (in English)
Tourist destination choice, simulation with multiagents approach
Authors
JANÍK, Petr (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Brno, Sborník příspěvků z mezinárodní vědecké konference Region v rozvoji společnosti 2017, p. 309-320, 12 pp. 2017
Publisher
Mendelova univerzita v Brně
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50901 Other social sciences
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
electronic version available online
References:
RIV identification code
RIV/47813059:19240/17:A0000353
Organization unit
Faculty of Philosophy and Science in Opava
ISBN
978-80-7509-548-0
Keywords in English
push/ pull model; destination choice; simulation of decision making; multiagents modelling
Změněno: 31/3/2019 20:54, Ing. Petr Janík
V originále
Příspěvek se zaměřuje na využití počítačové simulace s multiagentním přístupem k modelování v podmínkách cestovního ruchu. Model rozhodování účastníka cestovního ruchu je založen na faktorech vytlačování a přitahování (push/pull), přičemž určující je zaměření na motivaci (iniciaci) pro uskutečnění cesty a dále výběr destinace. Simulační model bude implementován v modelovacím nástroji NetLogo 6.0. Simulační model bude vytvořen s využitím if-what analýzy a bude umožňovat změnu parametrů v průběhu simulace a ovlivňovat tak chování agentů návštěvníků v umělém prostředí modelu. Cílem je identifikovat klíčové faktory, které ovlivňují návštěvnost destinace a také iniciační faktory, které určují ochotu z regionu vycestovat.
In English
The paper focuses on the use of computer simulation with multi-agent approach to modeling in tourism. The model of decision making by a participant in tourism is based on push / pull factors, with a focus on motivation (initiation) to make the journey and destination selection. The simulation model will be implemented in the NetLogo 6.0 modeling tool. The simulation model will be created with the use of if-what analysis and will allow the parameters to be changed during the simulation and thus affect the behaviors of visitors' agents in the artificial environment of the model. The aim is to identify the key factors that affect the visitor traffic, as well as the initiating factors that determine the willingness of the region to travel.