Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{30555, author = {Kaleja, Martin}, article_location = {Hradec Králové}, article_number = {02}, keywords = {curriculum; education; pedagogue; school; reflection; conception; realization; difference; otherness; inclusion; pedagogue}, language = {cze}, issn = {1805-0638}, journal = {GRANT journal}, title = {Reflexe kurikulárního obsahu školního vzdělávání v kontextu institucionálních podmínek v České republice}, url = {http://www.grantjournal.com/issue/0702/PDF/0702kaleja.pdf}, volume = {07}, year = {2018} }
TY - JOUR ID - 30555 AU - Kaleja, Martin PY - 2018 TI - Reflexe kurikulárního obsahu školního vzdělávání v kontextu institucionálních podmínek v České republice JF - GRANT journal VL - 07 IS - 02 SP - 24-30 EP - 24-30 PB - MAGNANIMITAS Assn. SN - 18050638 KW - curriculum KW - education KW - pedagogue KW - school KW - reflection KW - conception KW - realization KW - difference KW - otherness KW - inclusion KW - pedagogue UR - http://www.grantjournal.com/issue/0702/PDF/0702kaleja.pdf L2 - http://www.grantjournal.com/issue/0702/PDF/0702kaleja.pdf N2 - Příspěvek svým obsahem prezentuje existující nedostatky v současném pojetí kurikula školního vzdělávání a v jeho realizaci v institucionálních podmínkách České republiky. Školní edukace se uskutečňuje v souladu s kurikulárními dokumenty státní úrovně. Školy1 jako výchovně vzdělávací instituce při tvorbě školních vzdělávacích programů tuto úroveň musí reflektovat. Jejich podoba může být průběžně aktualizovaná, vždy s reflexí k charakteristice školy, objektům a subjektům dané instituce, na niž se uskutečňuje školní vzdělávání. Pedagogové zprostředkováváním obsahů a jejich realizací ve výchovně vzdělávacích procesech zajišťují transmisi kulturní, společenskou a sociální. Aplikací kurikula formují názory, postoje, hodnoty a podílejí se na vytváření vztahů objektů vzdělávání (dětí a žáků) k sobě sama, k lidem, k předmětům a k různým jevům. Kapitola v textu, prezentující výzkumná zjištění k připravenosti pedagogů pro práci s různými skupinami děti a žáků, interpretuje výstražně nízkou subjektivně vnímanou připravenost pedagogických profesionálů, na kterou by měl český školský systém adekvátně reagovat. K primárním cílům tohoto sdělení patří prezentace subjektivní a subjektivizované reflexe autora k řešenému problému v kontextu České republiky, jejichž záměr tkví především v ilustraci kvalitativně orientované individuální výzkumné úrovně a společensky či sociálně demonstrovaných konkrétních vybraných příkladů vztažných k tématu z terénu školské praxe. ER -
KALEJA, Martin. Reflexe kurikulárního obsahu školního vzdělávání v kontextu institucionálních podmínek v České republice. \textit{GRANT journal}. Hradec Králové: MAGNANIMITAS Assn., 2018, roč.~07, č.~02, s.~24-30. ISSN~1805-0638.
|