Detailed Information on Publication Record
2019
Průzkum aktuální nabídky trendů cestovního ruchu u vybraných cestovních kanceláří / agentur v Moravskoslezském kraji
KAJZAR, PatrikBasic information
Original name
Průzkum aktuální nabídky trendů cestovního ruchu u vybraných cestovních kanceláří / agentur v Moravskoslezském kraji
Name (in English)
Survey of the current offer of tourism trends in selected travel agencies in the Moravian-Silesian Region
Authors
KAJZAR, Patrik (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Brno, sborník z mezinárodní vědecké konference: Nové trendy v gastronomii, hotelnictví a cestovním ruchu, p. 79-86, 8 pp. 2019
Publisher
VŠOH
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50902 Social sciences, interdisciplinary
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
storage medium (CD, DVD, flash disk)
RIV identification code
RIV/47813059:19520/19:A0000013
Organization unit
School of Business Administration in Karvina
ISBN
978-80-7627-006-0
Keywords (in Czech)
Trendy cestovního ruchu, cestovní kanceláře, agentury, Moravskoslezský kraj.
Keywords in English
Trends of tourism; tour operators; travel agencies; agencies; Moravian-Silesian region
Tags
Reviewed
Změněno: 24/10/2019 14:22, Ing. Patrik Kajzar, Ph.D.
V originále
Trendy cestovního ruchu představují charakteristický směr nebo posloupnost, související s vývojem události, která ukazuje dlouhodobou tendenci právě v této oblasti. Příspěvek se věnuje problematice trendů cestovního ruchu u vybraných cestovních kanceláří / agentur v Moravskoslezském kraji. Cílem příspěvku je zhodnotit u vybraných cestovních kanceláří/ agentur jejich aktuální nabídku. Data byla získána jak primárním výzkumem u vybraných podniků cestovního ruchu, tak i sekundárním, prostřednictvím odborných publikací, časopisů a konferenčních sborníků věnující se zkoumané problematice
In English
Tourism trends represent the characteristic direction or sequence associated with the development of the event, which shows a long-term trend in this area. The contribution deals with the issues of tourism trends in selected tour operators / travel agencies in the Moravian-Silesian Region. The aim of the paper is to evaluate their current offer at selected tour operators/travel agencies. The data was obtained both through primary research at selected tourism enterprises and secondary through specialized publications, journals and conference proceedings devoted to the survey