KAJZAR, Patrik. Průzkum aktuální nabídky trendů cestovního ruchu u vybraných cestovních kanceláří / agentur v Moravskoslezském kraji (Survey of the current offer of tourism trends in selected travel agencies in the Moravian-Silesian Region). In sborník z mezinárodní vědecké konference: Nové trendy v gastronomii, hotelnictví a cestovním ruchu. Brno: VŠOH, 2019, p. 79-86. ISBN 978-80-7627-006-0.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Průzkum aktuální nabídky trendů cestovního ruchu u vybraných cestovních kanceláří / agentur v Moravskoslezském kraji
Name (in English) Survey of the current offer of tourism trends in selected travel agencies in the Moravian-Silesian Region
Authors KAJZAR, Patrik (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Brno, sborník z mezinárodní vědecké konference: Nové trendy v gastronomii, hotelnictví a cestovním ruchu, p. 79-86, 8 pp. 2019.
Publisher VŠOH
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50902 Social sciences, interdisciplinary
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form storage medium (CD, DVD, flash disk)
RIV identification code RIV/47813059:19520/19:A0000013
Organization unit School of Business Administration in Karvina
ISBN 978-80-7627-006-0
Keywords (in Czech) Trendy cestovního ruchu, cestovní kanceláře, agentury, Moravskoslezský kraj.
Keywords in English Trends of tourism; tour operators; travel agencies; agencies; Moravian-Silesian region
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Ing. Patrik Kajzar, Ph.D., učo 17240. Changed: 24/10/2019 14:22.
Abstract
Trendy cestovního ruchu představují charakteristický směr nebo posloupnost, související s vývojem události, která ukazuje dlouhodobou tendenci právě v této oblasti. Příspěvek se věnuje problematice trendů cestovního ruchu u vybraných cestovních kanceláří / agentur v Moravskoslezském kraji. Cílem příspěvku je zhodnotit u vybraných cestovních kanceláří/ agentur jejich aktuální nabídku. Data byla získána jak primárním výzkumem u vybraných podniků cestovního ruchu, tak i sekundárním, prostřednictvím odborných publikací, časopisů a konferenčních sborníků věnující se zkoumané problematice
Abstract (in English)
Tourism trends represent the characteristic direction or sequence associated with the development of the event, which shows a long-term trend in this area. The contribution deals with the issues of tourism trends in selected tour operators / travel agencies in the Moravian-Silesian Region. The aim of the paper is to evaluate their current offer at selected tour operators/travel agencies. The data was obtained both through primary research at selected tourism enterprises and secondary through specialized publications, journals and conference proceedings devoted to the survey
PrintDisplayed: 18/7/2024 07:19