D 2019

Průzkum aktuální nabídky trendů cestovního ruchu u vybraných cestovních kanceláří / agentur v Moravskoslezském kraji

KAJZAR, Patrik

Basic information

Original name

Průzkum aktuální nabídky trendů cestovního ruchu u vybraných cestovních kanceláří / agentur v Moravskoslezském kraji

Name (in English)

Survey of the current offer of tourism trends in selected travel agencies in the Moravian-Silesian Region

Authors

KAJZAR, Patrik (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Brno, sborník z mezinárodní vědecké konference: Nové trendy v gastronomii, hotelnictví a cestovním ruchu, p. 79-86, 8 pp. 2019

Publisher

VŠOH

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Proceedings paper

Field of Study

50902 Social sciences, interdisciplinary

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

Publication form

storage medium (CD, DVD, flash disk)

RIV identification code

RIV/47813059:19520/19:A0000013

Organization unit

School of Business Administration in Karvina

ISBN

978-80-7627-006-0

Keywords (in Czech)

Trendy cestovního ruchu, cestovní kanceláře, agentury, Moravskoslezský kraj.

Keywords in English

Trends of tourism; tour operators; travel agencies; agencies; Moravian-Silesian region

Tags

Reviewed
Changed: 24/10/2019 14:22, Ing. Patrik Kajzar, Ph.D.

Abstract

V originále

Trendy cestovního ruchu představují charakteristický směr nebo posloupnost, související s vývojem události, která ukazuje dlouhodobou tendenci právě v této oblasti. Příspěvek se věnuje problematice trendů cestovního ruchu u vybraných cestovních kanceláří / agentur v Moravskoslezském kraji. Cílem příspěvku je zhodnotit u vybraných cestovních kanceláří/ agentur jejich aktuální nabídku. Data byla získána jak primárním výzkumem u vybraných podniků cestovního ruchu, tak i sekundárním, prostřednictvím odborných publikací, časopisů a konferenčních sborníků věnující se zkoumané problematice

In English

Tourism trends represent the characteristic direction or sequence associated with the development of the event, which shows a long-term trend in this area. The contribution deals with the issues of tourism trends in selected tour operators / travel agencies in the Moravian-Silesian Region. The aim of the paper is to evaluate their current offer at selected tour operators/travel agencies. The data was obtained both through primary research at selected tourism enterprises and secondary through specialized publications, journals and conference proceedings devoted to the survey