Detailed Information on Publication Record
2019
Průzkum aktuální nabídky trendů cestovního ruchu u vybraných cestovních kanceláří / agentur v Moravskoslezském kraji
KAJZAR, PatrikBasic information
Original name
Průzkum aktuální nabídky trendů cestovního ruchu u vybraných cestovních kanceláří / agentur v Moravskoslezském kraji
Name (in English)
Survey of the current offer of tourism trends in selected travel agencies in the Moravian-Silesian Region
Authors
KAJZAR, Patrik (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Brno, sborník z mezinárodní vědecké konference: Nové trendy v gastronomii, hotelnictví a cestovním ruchu, p. 79-86, 8 pp. 2019
Publisher
VŠOH
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Proceedings paper
Field of Study
50902 Social sciences, interdisciplinary
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
Publication form
storage medium (CD, DVD, flash disk)
RIV identification code
RIV/47813059:19520/19:A0000013
Organization unit
School of Business Administration in Karvina
ISBN
978-80-7627-006-0
Keywords (in Czech)
Trendy cestovního ruchu, cestovní kanceláře, agentury, Moravskoslezský kraj.
Keywords in English
Trends of tourism; tour operators; travel agencies; agencies; Moravian-Silesian region
Tags
Reviewed
Changed: 24/10/2019 14:22, Ing. Patrik Kajzar, Ph.D.
V originále
Trendy cestovního ruchu představují charakteristický směr nebo posloupnost, související s vývojem události, která ukazuje dlouhodobou tendenci právě v této oblasti. Příspěvek se věnuje problematice trendů cestovního ruchu u vybraných cestovních kanceláří / agentur v Moravskoslezském kraji. Cílem příspěvku je zhodnotit u vybraných cestovních kanceláří/ agentur jejich aktuální nabídku. Data byla získána jak primárním výzkumem u vybraných podniků cestovního ruchu, tak i sekundárním, prostřednictvím odborných publikací, časopisů a konferenčních sborníků věnující se zkoumané problematice
In English
Tourism trends represent the characteristic direction or sequence associated with the development of the event, which shows a long-term trend in this area. The contribution deals with the issues of tourism trends in selected tour operators / travel agencies in the Moravian-Silesian Region. The aim of the paper is to evaluate their current offer at selected tour operators/travel agencies. The data was obtained both through primary research at selected tourism enterprises and secondary through specialized publications, journals and conference proceedings devoted to the survey