D 2019

Moravskoslezský kraj a vybrané trendy cestovního ruchu

PELLEŠOVÁ, Pavlína, Miroslava KOSTKOVÁ and Patrik KAJZAR

Basic information

Original name

Moravskoslezský kraj a vybrané trendy cestovního ruchu

Name (in English)

Moravian-Silesian Region and Selected Trends of Tourism

Authors

PELLEŠOVÁ, Pavlína (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Miroslava KOSTKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Patrik KAJZAR (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

Opava, 8. MEZINÁRODNÍ VĚDECKÁ KONFERENCE AKTUÁLNÍ TRENDY LÁZEŇSTVÍ, HOTELNICTVÍ A TURISMU, p. 96-107, 12 pp. 2019

Publisher

Slezská univerzita v Opavě

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50902 Social sciences, interdisciplinary

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

References:

RIV identification code

RIV/47813059:19520/19:A0000014

Organization unit

School of Business Administration in Karvina

ISBN

978-80-7510-359-8

Keywords (in Czech)

cestovní ruch; trendy cestovním ruchu; poptávka; nabídka; MSP; Moravskoslezský kraj

Keywords in English

Tourism; tourism trends; demand; supply; SMEs; Moravian-Silesian region
Změněno: 3/3/2020 13:13, Ing. Miroslava Kostková, Ph.D.

Abstract

V originále

Trendy cestovního ruchu představují charakteristický směr, který ukazuje dlouhodobou tendenci vývoje. Příspěvek se věnuje problematice trendů cestovního ruchu u vybraných malých a středních podniků cestovního ruchu v Moravskoslezském kraji. Cílem příspěvku je komparovat trendy v oblasti nabídky a poptávky. Data byla získána primárním výzkumem a prostřednictvím odborných publikací, časopisů a konferenčních sborníků. Z výzkumu vyplynuly preference trendů na straně poptávky, které nutí podniky cestovního ruchu přizpůsobit nabídku produktů tak, aby reflektovala aktuální trendy

In English

Tourism trends represent a characteristic direction that shows a long-term trend of development. The paper deals with tourism trends in selected tourism small and medium enterprises in the Moravian-Silesian Region. The aim of the paper is to compare trends in supply and demand. Data were obtained through primary research and through professional publications, magazines and conference proceedings. The research showed preferences of demand-side trends that force tourism businesses to adjust product offerings in order to reflect current trends.