2019
Moravskoslezský kraj a vybrané trendy cestovního ruchu
PELLEŠOVÁ, Pavlína, Miroslava KOSTKOVÁ a Patrik KAJZARZákladní údaje
Originální název
Moravskoslezský kraj a vybrané trendy cestovního ruchu
Název anglicky
Moravian-Silesian Region and Selected Trends of Tourism
Autoři
PELLEŠOVÁ, Pavlína (203 Česká republika, garant, domácí), Miroslava KOSTKOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Patrik KAJZAR (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Opava, 8. MEZINÁRODNÍ VĚDECKÁ KONFERENCE AKTUÁLNÍ TRENDY LÁZEŇSTVÍ, HOTELNICTVÍ A TURISMU, od s. 96-107, 12 s. 2019
Nakladatel
Slezská univerzita v Opavě
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50902 Social sciences, interdisciplinary
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Kód RIV
RIV/47813059:19520/19:A0000014
Organizační jednotka
Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
ISBN
978-80-7510-359-8
Klíčová slova česky
cestovní ruch; trendy cestovním ruchu; poptávka; nabídka; MSP; Moravskoslezský kraj
Klíčová slova anglicky
Tourism; tourism trends; demand; supply; SMEs; Moravian-Silesian region
Změněno: 3. 3. 2020 13:13, Ing. Miroslava Kostková, Ph.D.
V originále
Trendy cestovního ruchu představují charakteristický směr, který ukazuje dlouhodobou tendenci vývoje. Příspěvek se věnuje problematice trendů cestovního ruchu u vybraných malých a středních podniků cestovního ruchu v Moravskoslezském kraji. Cílem příspěvku je komparovat trendy v oblasti nabídky a poptávky. Data byla získána primárním výzkumem a prostřednictvím odborných publikací, časopisů a konferenčních sborníků. Z výzkumu vyplynuly preference trendů na straně poptávky, které nutí podniky cestovního ruchu přizpůsobit nabídku produktů tak, aby reflektovala aktuální trendy
Anglicky
Tourism trends represent a characteristic direction that shows a long-term trend of development. The paper deals with tourism trends in selected tourism small and medium enterprises in the Moravian-Silesian Region. The aim of the paper is to compare trends in supply and demand. Data were obtained through primary research and through professional publications, magazines and conference proceedings. The research showed preferences of demand-side trends that force tourism businesses to adjust product offerings in order to reflect current trends.