D
2019
Moravskoslezský kraj a vybrané trendy cestovního ruchu
PELLEŠOVÁ, Pavlína, Miroslava KOSTKOVÁ and Patrik KAJZAR
Basic information
Original name
Moravskoslezský kraj a vybrané trendy cestovního ruchu
Name (in English)
Moravian-Silesian Region and Selected Trends of Tourism
Edition
Opava, 8. MEZINÁRODNÍ VĚDECKÁ KONFERENCE AKTUÁLNÍ TRENDY LÁZEŇSTVÍ, HOTELNICTVÍ A TURISMU, p. 96-107, 12 pp. 2019
Publisher
Slezská univerzita v Opavě
Other information
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50902 Social sciences, interdisciplinary
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
electronic version available online
RIV identification code
RIV/47813059:19520/19:A0000014
Organization unit
School of Business Administration in Karvina
Keywords (in Czech)
cestovní ruch; trendy cestovním ruchu; poptávka; nabídka; MSP; Moravskoslezský kraj
Keywords in English
Tourism; tourism trends; demand; supply; SMEs; Moravian-Silesian region
V originále
Trendy cestovního ruchu představují charakteristický směr, který ukazuje dlouhodobou tendenci vývoje. Příspěvek se věnuje problematice trendů cestovního ruchu u vybraných malých a středních podniků cestovního ruchu v Moravskoslezském kraji. Cílem příspěvku je komparovat trendy v oblasti nabídky a poptávky. Data byla získána primárním výzkumem a prostřednictvím odborných publikací, časopisů a konferenčních sborníků. Z výzkumu vyplynuly preference trendů na straně poptávky, které nutí podniky cestovního ruchu přizpůsobit nabídku produktů tak, aby reflektovala aktuální trendy
In English
Tourism trends represent a characteristic direction that shows a long-term trend of development. The paper deals with tourism trends in selected tourism small and medium enterprises in the Moravian-Silesian Region. The aim of the paper is to compare trends in supply and demand. Data were obtained through primary research and through professional publications, magazines and conference proceedings. The research showed preferences of demand-side trends that force tourism businesses to adjust product offerings in order to reflect current trends.
Displayed: 25/11/2024 18:08