J 2019

Online Grocery Shopping Acceptance : The Impact on the Perception of New Technologies and Loyalty in Retailing

BAUEROVÁ, Radka

Základní údaje

Originální název

Online Grocery Shopping Acceptance : The Impact on the Perception of New Technologies and Loyalty in Retailing

Autoři

BAUEROVÁ, Radka (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Central European Business Review, 2019, 1805-4854

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50204 Business and management

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/47813059:19520/19:A0000016

Organizační jednotka

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné

Klíčová slova anglicky

grocery retailing; online grocery shopping; new technologies; technology acceptance; customer behaviour

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 21. 4. 2020 10:43, Ing. Petra Skoumalová

Anotace

V originále

The results indicate that online grocery shopping acceptance positively influences the perception of new technologies from the perspective of all generations of customers. An interesting finding is that if traditional retailers entered the online market, 67% of online grocery shoppers would change retailers. This paper brings a new perspective on online and offline generations of customers and states that online grocery shopping acceptance is a predictor of positive perception of other technologies in retailing. Managers should take steps to increase the acceptance of technologies in stores, which will facilitate the business processes in the store and optimize the use of the workforce. This paper also demonstrates an opportunity for traditional retailers to enter the online marketplace.