2019
Online Grocery Shopping Acceptance : The Impact on the Perception of New Technologies and Loyalty in Retailing
BAUEROVÁ, RadkaZákladní údaje
Originální název
Online Grocery Shopping Acceptance : The Impact on the Perception of New Technologies and Loyalty in Retailing
Autoři
BAUEROVÁ, Radka (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Central European Business Review, 2019, 1805-4854
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50204 Business and management
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/47813059:19520/19:A0000016
Organizační jednotka
Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Klíčová slova anglicky
grocery retailing; online grocery shopping; new technologies; technology acceptance; customer behaviour
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 21. 4. 2020 10:43, Ing. Petra Skoumalová
Anotace
V originále
The results indicate that online grocery shopping acceptance positively influences the perception of new technologies from the perspective of all generations of customers. An interesting finding is that if traditional retailers entered the online market, 67% of online grocery shoppers would change retailers. This paper brings a new perspective on online and offline generations of customers and states that online grocery shopping acceptance is a predictor of positive perception of other technologies in retailing. Managers should take steps to increase the acceptance of technologies in stores, which will facilitate the business processes in the store and optimize the use of the workforce. This paper also demonstrates an opportunity for traditional retailers to enter the online marketplace.