2019
CUSTOMERS´ PERSPECTIVE OF NEW TECHNOLOGIES IN GROCERY RETAILING
BAUEROVÁ, RadkaZákladní údaje
Originální název
CUSTOMERS´ PERSPECTIVE OF NEW TECHNOLOGIES IN GROCERY RETAILING
Autoři
BAUEROVÁ, Radka (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Karviná, 2 nd International conference on Decision making for Small and Medium-Sized Enterprises, od s. 17-26, 10 s. 2019
Nakladatel
Slezská univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50204 Business and management
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/47813059:19520/19:A0000017
Organizační jednotka
Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
ISBN
978-80-7510-339-0
UT WoS
000519107000003
Klíčová slova anglicky
customer behaviour; generation X; generation Y; grocery retailing; new technologies
Změněno: 7. 5. 2020 15:01, Miroslava Snopková
Anotace
V originále
The research results show how generations perceive the use of new technologies in the grocery shopping process. These technologies included Scan&Go service, smart shopping carts, selfservice cash registers, and customerization support technologies. The paper also examines customers´ behaviour in the case of online grocery shopping from the point of view of already existing customers and potential customers. This paper brings a new perspective on generations when using new technologies in the grocery shopping process that affects every generation.