D 2019

CUSTOMERS´ PERSPECTIVE OF NEW TECHNOLOGIES IN GROCERY RETAILING

BAUEROVÁ, Radka

Základní údaje

Originální název

CUSTOMERS´ PERSPECTIVE OF NEW TECHNOLOGIES IN GROCERY RETAILING

Autoři

BAUEROVÁ, Radka (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Karviná, 2 nd International conference on Decision making for Small and Medium-Sized Enterprises, od s. 17-26, 10 s. 2019

Nakladatel

Slezská univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50204 Business and management

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/47813059:19520/19:A0000017

Organizační jednotka

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné

ISBN

978-80-7510-339-0

UT WoS

000519107000003

Klíčová slova anglicky

customer behaviour; generation X; generation Y; grocery retailing; new technologies
Změněno: 7. 5. 2020 15:01, Miroslava Snopková

Anotace

V originále

The research results show how generations perceive the use of new technologies in the grocery shopping process. These technologies included Scan&Go service, smart shopping carts, selfservice cash registers, and customerization support technologies. The paper also examines customers´ behaviour in the case of online grocery shopping from the point of view of already existing customers and potential customers. This paper brings a new perspective on generations when using new technologies in the grocery shopping process that affects every generation.