SVOBODOVÁ, Dagmar. University Students’ Group Culture Formation within Role Profiles. Acta academica karviniensia. Karviná: Slezská univerzita, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné, 2019, XIX, č. 1, s. 94-105. ISSN 1212-415X. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.25142/aak.2019.008.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název University Students’ Group Culture Formation within Role Profiles
Název česky Formování skupinové kultury vysokoškoláků v rolových modelech
Autoři SVOBODOVÁ, Dagmar (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Acta academica karviniensia, Karviná, Slezská univerzita, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné, 2019, 1212-415X.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50401 Sociology
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/47813059:19520/19:A0000018
Organizační jednotka Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Doi http://dx.doi.org/10.25142/aak.2019.008
Klíčová slova česky kultura; skupina; rolový probil; studenti; univerzita
Klíčová slova anglicky culture; group; role profile; students; university
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Ing. Petra Skoumalová, učo 50554. Změněno: 21. 4. 2020 10:43.
Anotace
The aim of this work is to provide a conceptualization and comparison of Belbin’s group roles for selected university students with the archetypes for their group culture. Its first chapter describes Belbin’s concept of the workgroup and the typology for Belbin’s group roles. The second chapter introduces the methodology of a case study performed using structured focus groups at Silesian University’s School of Business Administration in the 2017/2018 academic year and its empirical data specification methods. The third chapter compares and interprets the outputs of this case study that examines role profiles in the group culture models of selected university students based on their type of study program. The conclusion analyzes and confirms the usefulness of university students’ acts of self-reflection and critical thinking for the formation of specific archetypes within what previous studies have termed group culture.
Anotace česky
Cílem příspěvku je konceptualizovat a srovnat Belbinovy skupinové role vybraných vysokoškoláků s typy jejich skupinové kultury. První kapitola popisuje koncept pracovní skupiny a typologii Belbinových skupinových rolí. Druhá kapitola představuje metodologii případové studie realizované pomocí strukturovaných ohniskových skupin s vysokoškoláky SU OPF v akademickém roce 2017/2018 a způsoby specifikace empirických dat. Třetí kapitola srovnává a interpretuje výsledky případové studie o rolových profilech v modelech skupinové kultury vybraných vysokoškoláků podle formy jejich studia. Závěr diskutuje a potvrzuje užitečnost osobní reflexe a kritického myšlení vysokoškoláků ve společenském kontextu každodenní reality pro formování specifických typů zdravé skupinové kultury.
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 10:35