2019
			
	    
	
	
    Vliv hodnocení a odměňování pracovníků na zvyšování kvality ubytovacích a stravovacích služeb
MOTYČKA, Michal a Jana STUCHLÍKOVÁZákladní údaje
Originální název
Vliv hodnocení a odměňování pracovníků na zvyšování kvality ubytovacích a stravovacích služeb
	Název česky
Vliv hodnocení a odměňování pracovníků na zvyšování kvality ubytovacích a stravovacích služeb
	Název anglicky
Impact of evaluation and remuneration of workers on improving the quality of services and catering services
		Autoři
MOTYČKA, Michal (203 Česká republika, garant, domácí) a Jana STUCHLÍKOVÁ (203 Česká republika, domácí)
			Vydání
 Opava, 8. mezinárodní vědecká konferece Aktuální trendy lázeňství, hotelictví a turismu, od s. 82-95, 14 s. 2019
			Nakladatel
Slezská univerzita v Opavě Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě Ústav lázeňství, gastronomie a turismu
		Další údaje
Jazyk
čeština
		Typ výsledku
Stať ve sborníku
		Obor
50204 Business and management
		Stát vydavatele
Česká republika
		Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
		Forma vydání
elektronická verze "online"
		Odkazy
Kód RIV
RIV/47813059:19240/19:A0000827
		Organizační jednotka
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
			ISBN
978-80-88064-42-8
		Klíčová slova česky
služby; hotelnictví; pohostinství; hodnocení pracovníků; odměňování; podíl na tržbě; benefity
		Klíčová slova anglicky
services; hotel industry; hospitality; staff appraisal; remuneration; share in revenue; benefits
		Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
		
				
				Změněno: 22. 3. 2022 07:08, Ing. Milena Botlíková, Ph.D.
				
		V originále
Hotelnictví a pohostinství jsou významnou součástí segmentu cestovního ruchu, který spadá do oblasti služeb. Hlavním faktorem jsou tedy lidské zdroje. Pro zvýšení návštěvnosti Moravskoslezského kraje, by se provozovatelé ubytovacích a stravovacích zařízení měli více zaměřit na kvalitu poskytovaných služeb a zvyšování výkonu. Prostředkem je bezesporu kontinuální a individuální přístup k hodnocení pracovníků prostřednictvím motivačních pohovorů nebo 360° zpětné vazbě. Na základě těchto hodnocení by měli být pracovníci odměňováni. Rovněž implementace nových nástrojů v rámci odměňování zvýší motivaci zaměstnanců. Může to být například participace na tržbě, kvartální či roční odměny nebo různá škála benefitů.
				Anglicky
Hotel industry and hospitality are significant part of tourism segment, which belongs to the field of services. Therefore main factor are human resources. For increasing of visits in Moravian-Silesian region, operator of accommodation or catering properties should focus more on quality of service and increasing of performance. Definitely main utility could be continuous and individual access to staff appraisal trough the motivational interview or 360°feedback. Based on theese assessment employees should be remunerated. Also implementation of new instruments in remuneration increase motivation of the employee. It could be for example participation on sales, quarterly or annual reward or different scale of benefits.