D 2019

Vliv hodnocení a odměňování pracovníků na zvyšování kvality ubytovacích a stravovacích služeb

MOTYČKA, Michal a Jana STUCHLÍKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Vliv hodnocení a odměňování pracovníků na zvyšování kvality ubytovacích a stravovacích služeb

Název česky

Vliv hodnocení a odměňování pracovníků na zvyšování kvality ubytovacích a stravovacích služeb

Název anglicky

Impact of evaluation and remuneration of workers on improving the quality of services and catering services

Autoři

MOTYČKA, Michal (203 Česká republika, garant, domácí) a Jana STUCHLÍKOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Opava, 8. mezinárodní vědecká konferece Aktuální trendy lázeňství, hotelictví a turismu, od s. 82-95, 14 s. 2019

Nakladatel

Slezská univerzita v Opavě Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě Ústav lázeňství, gastronomie a turismu

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50204 Business and management

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

URL

Kód RIV

RIV/47813059:19240/19:A0000827

Organizační jednotka

Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě

ISBN

978-80-88064-42-8

Klíčová slova česky

služby; hotelnictví; pohostinství; hodnocení pracovníků; odměňování; podíl na tržbě; benefity

Klíčová slova anglicky

services; hotel industry; hospitality; staff appraisal; remuneration; share in revenue; benefits

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 22. 3. 2022 07:08, Ing. Milena Botlíková, Ph.D.

Anotace

ORIG EN

V originále

Hotelnictví a pohostinství jsou významnou součástí segmentu cestovního ruchu, který spadá do oblasti služeb. Hlavním faktorem jsou tedy lidské zdroje. Pro zvýšení návštěvnosti Moravskoslezského kraje, by se provozovatelé ubytovacích a stravovacích zařízení měli více zaměřit na kvalitu poskytovaných služeb a zvyšování výkonu. Prostředkem je bezesporu kontinuální a individuální přístup k hodnocení pracovníků prostřednictvím motivačních pohovorů nebo 360° zpětné vazbě. Na základě těchto hodnocení by měli být pracovníci odměňováni. Rovněž implementace nových nástrojů v rámci odměňování zvýší motivaci zaměstnanců. Může to být například participace na tržbě, kvartální či roční odměny nebo různá škála benefitů.

Anglicky

Hotel industry and hospitality are significant part of tourism segment, which belongs to the field of services. Therefore main factor are human resources. For increasing of visits in Moravian-Silesian region, operator of accommodation or catering properties should focus more on quality of service and increasing of performance. Definitely main utility could be continuous and individual access to staff appraisal trough the motivational interview or 360°feedback. Based on theese assessment employees should be remunerated. Also implementation of new instruments in remuneration increase motivation of the employee. It could be for example participation on sales, quarterly or annual reward or different scale of benefits.
Zobrazeno: 1. 11. 2024 09:31