Detailed Information on Publication Record
2019
Vliv hodnocení a odměňování pracovníků na zvyšování kvality ubytovacích a stravovacích služeb
MOTYČKA, Michal and Jana STUCHLÍKOVÁBasic information
Original name
Vliv hodnocení a odměňování pracovníků na zvyšování kvality ubytovacích a stravovacích služeb
Name in Czech
Vliv hodnocení a odměňování pracovníků na zvyšování kvality ubytovacích a stravovacích služeb
Name (in English)
Impact of evaluation and remuneration of workers on improving the quality of services and catering services
Authors
MOTYČKA, Michal (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Jana STUCHLÍKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Opava, 8. mezinárodní vědecká konferece Aktuální trendy lázeňství, hotelictví a turismu, p. 82-95, 14 pp. 2019
Publisher
Slezská univerzita v Opavě Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě Ústav lázeňství, gastronomie a turismu
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50204 Business and management
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
electronic version available online
References:
RIV identification code
RIV/47813059:19240/19:A0000827
Organization unit
Faculty of Philosophy and Science in Opava
ISBN
978-80-88064-42-8
Keywords (in Czech)
služby; hotelnictví; pohostinství; hodnocení pracovníků; odměňování; podíl na tržbě; benefity
Keywords in English
services; hotel industry; hospitality; staff appraisal; remuneration; share in revenue; benefits
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 22/3/2022 07:08, Ing. Milena Botlíková, Ph.D.
V originále
Hotelnictví a pohostinství jsou významnou součástí segmentu cestovního ruchu, který spadá do oblasti služeb. Hlavním faktorem jsou tedy lidské zdroje. Pro zvýšení návštěvnosti Moravskoslezského kraje, by se provozovatelé ubytovacích a stravovacích zařízení měli více zaměřit na kvalitu poskytovaných služeb a zvyšování výkonu. Prostředkem je bezesporu kontinuální a individuální přístup k hodnocení pracovníků prostřednictvím motivačních pohovorů nebo 360° zpětné vazbě. Na základě těchto hodnocení by měli být pracovníci odměňováni. Rovněž implementace nových nástrojů v rámci odměňování zvýší motivaci zaměstnanců. Může to být například participace na tržbě, kvartální či roční odměny nebo různá škála benefitů.
In English
Hotel industry and hospitality are significant part of tourism segment, which belongs to the field of services. Therefore main factor are human resources. For increasing of visits in Moravian-Silesian region, operator of accommodation or catering properties should focus more on quality of service and increasing of performance. Definitely main utility could be continuous and individual access to staff appraisal trough the motivational interview or 360°feedback. Based on theese assessment employees should be remunerated. Also implementation of new instruments in remuneration increase motivation of the employee. It could be for example participation on sales, quarterly or annual reward or different scale of benefits.