D 2019

Vliv hodnocení a odměňování pracovníků na zvyšování kvality ubytovacích a stravovacích služeb

MOTYČKA, Michal and Jana STUCHLÍKOVÁ

Basic information

Original name

Vliv hodnocení a odměňování pracovníků na zvyšování kvality ubytovacích a stravovacích služeb

Name in Czech

Vliv hodnocení a odměňování pracovníků na zvyšování kvality ubytovacích a stravovacích služeb

Name (in English)

Impact of evaluation and remuneration of workers on improving the quality of services and catering services

Authors

MOTYČKA, Michal (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Jana STUCHLÍKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

Opava, 8. mezinárodní vědecká konferece Aktuální trendy lázeňství, hotelictví a turismu, p. 82-95, 14 pp. 2019

Publisher

Slezská univerzita v Opavě Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě Ústav lázeňství, gastronomie a turismu

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50204 Business and management

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

References:

RIV identification code

RIV/47813059:19240/19:A0000827

Organization unit

Faculty of Philosophy and Science in Opava

ISBN

978-80-88064-42-8

Keywords (in Czech)

služby; hotelnictví; pohostinství; hodnocení pracovníků; odměňování; podíl na tržbě; benefity

Keywords in English

services; hotel industry; hospitality; staff appraisal; remuneration; share in revenue; benefits

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 22/3/2022 07:08, Ing. Milena Botlíková, Ph.D.

Abstract

V originále

Hotelnictví a pohostinství jsou významnou součástí segmentu cestovního ruchu, který spadá do oblasti služeb. Hlavním faktorem jsou tedy lidské zdroje. Pro zvýšení návštěvnosti Moravskoslezského kraje, by se provozovatelé ubytovacích a stravovacích zařízení měli více zaměřit na kvalitu poskytovaných služeb a zvyšování výkonu. Prostředkem je bezesporu kontinuální a individuální přístup k hodnocení pracovníků prostřednictvím motivačních pohovorů nebo 360° zpětné vazbě. Na základě těchto hodnocení by měli být pracovníci odměňováni. Rovněž implementace nových nástrojů v rámci odměňování zvýší motivaci zaměstnanců. Může to být například participace na tržbě, kvartální či roční odměny nebo různá škála benefitů.

In English

Hotel industry and hospitality are significant part of tourism segment, which belongs to the field of services. Therefore main factor are human resources. For increasing of visits in Moravian-Silesian region, operator of accommodation or catering properties should focus more on quality of service and increasing of performance. Definitely main utility could be continuous and individual access to staff appraisal trough the motivational interview or 360°feedback. Based on theese assessment employees should be remunerated. Also implementation of new instruments in remuneration increase motivation of the employee. It could be for example participation on sales, quarterly or annual reward or different scale of benefits.