D
		
		2019
			
	    
Vliv hodnocení a odměňování pracovníků na zvyšování kvality ubytovacích a stravovacích služeb
	    MOTYČKA, Michal a Jana STUCHLÍKOVÁ
	
	
	
	    
	
     
 
	
	Základní údaje
	
		Originální název
		Vliv hodnocení a odměňování pracovníků na zvyšování kvality ubytovacích a stravovacích služeb
	 
	
		Název česky
		Vliv hodnocení a odměňování pracovníků na zvyšování kvality ubytovacích a stravovacích služeb
	 
		
			Název anglicky
			Impact of evaluation and remuneration of workers on improving the quality of services and catering services
		 
				Autoři
				MOTYČKA, Michal (203 Česká republika, garant, domácí) a 
Jana STUCHLÍKOVÁ (203 Česká republika, domácí)
 
			
				Vydání
				 Opava, 8. mezinárodní vědecká konferece Aktuální trendy lázeňství, hotelictví a turismu, od s. 82-95, 14 s. 2019
			 
		
		
			Nakladatel
			Slezská univerzita v Opavě Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě Ústav lázeňství, gastronomie a turismu
		 
Další údaje
		
	
		
			Typ výsledku
			Stať ve sborníku
		 
	
		
			Obor
			50204 Business and management
		 
	
		
			Stát vydavatele
			Česká republika
		 
	
		
			Utajení
			není předmětem státního či obchodního tajemství
		 
	
		
			Forma vydání
			elektronická verze "online"
		 
			
		
		
			Kód RIV
			RIV/47813059:19240/19:A0000827
		 
	
			
				Organizační jednotka
				Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
			 
		
		
	
		
			Klíčová slova česky
			služby; hotelnictví; pohostinství; hodnocení pracovníků; odměňování; podíl na tržbě; benefity
		 
		
			Klíčová slova anglicky
			services; hotel industry; hospitality; staff appraisal; remuneration; share in revenue; benefits
		 
			Příznaky
			Mezinárodní význam, Recenzováno
		 
			
			
				
					V originále
					Hotelnictví a pohostinství jsou významnou součástí segmentu cestovního ruchu, který spadá do oblasti služeb. Hlavním faktorem jsou tedy lidské zdroje. Pro zvýšení návštěvnosti Moravskoslezského kraje, by se provozovatelé ubytovacích a stravovacích zařízení měli více zaměřit na kvalitu poskytovaných služeb a zvyšování výkonu. Prostředkem je bezesporu kontinuální a individuální přístup k hodnocení pracovníků prostřednictvím motivačních pohovorů nebo 360° zpětné vazbě. Na základě těchto hodnocení by měli být pracovníci odměňováni. Rovněž implementace nových nástrojů v rámci odměňování zvýší motivaci zaměstnanců. Může to být například participace na tržbě, kvartální či roční odměny nebo různá škála benefitů.
				 
				
					Anglicky
					Hotel industry and hospitality are significant part of tourism segment, which belongs to the field of services. Therefore main factor are human resources. For increasing of visits in Moravian-Silesian region, operator of accommodation or catering properties should focus more on quality of service and increasing of performance. Definitely main utility could be continuous and individual access to staff appraisal trough the motivational interview or 360°feedback. Based on theese assessment employees should be remunerated. Also implementation of new instruments in remuneration increase motivation of the employee. It could be for example participation on sales, quarterly or annual reward or different scale of benefits.
				  
				Zobrazeno: 31. 10. 2025 18:22