D
		
		2019
			
	    
Vliv hodnocení a odměňování pracovníků na zvyšování kvality ubytovacích a stravovacích služeb
	    MOTYČKA, Michal and Jana STUCHLÍKOVÁ
	
	
	
	    
	
     
 
	
	Basic information
	
		Original name
		Vliv hodnocení a odměňování pracovníků na zvyšování kvality ubytovacích a stravovacích služeb
	 
	
		Name in Czech
		Vliv hodnocení a odměňování pracovníků na zvyšování kvality ubytovacích a stravovacích služeb
	 
		
			Name (in English)
			Impact of evaluation and remuneration of workers on improving the quality of services and catering services
		 
				Authors
				MOTYČKA, Michal (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and 
Jana STUCHLÍKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
 
			
				Edition
				 Opava, 8. mezinárodní vědecká konferece Aktuální trendy lázeňství, hotelictví a turismu, p. 82-95, 14 pp. 2019
			 
		
		
			Publisher
			Slezská univerzita v Opavě Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě Ústav lázeňství, gastronomie a turismu
		 
Other information
		
	
		
			Type of outcome
			Proceedings paper
		 
	
		
			Field of Study
			50204 Business and management
		 
	
		
			Country of publisher
			Czech Republic
		 
	
		
			Confidentiality degree
			is not subject to a state or trade secret
		 
	
		
			Publication form
			electronic version available online
		 
			
		
		
			RIV identification code
			RIV/47813059:19240/19:A0000827
		 
	
			
				Organization unit
				Faculty of Philosophy and Science in Opava
			 
		
		
	
		
			Keywords (in Czech)
			služby; hotelnictví; pohostinství; hodnocení pracovníků; odměňování; podíl na tržbě; benefity
		 
		
			Keywords in English
			services; hotel industry; hospitality; staff appraisal; remuneration; share in revenue; benefits
		 
			Tags
			International impact, Reviewed
		 
			
			
				
					In the original language
					Hotelnictví a pohostinství jsou významnou součástí segmentu cestovního ruchu, který spadá do oblasti služeb. Hlavním faktorem jsou tedy lidské zdroje. Pro zvýšení návštěvnosti Moravskoslezského kraje, by se provozovatelé ubytovacích a stravovacích zařízení měli více zaměřit na kvalitu poskytovaných služeb a zvyšování výkonu. Prostředkem je bezesporu kontinuální a individuální přístup k hodnocení pracovníků prostřednictvím motivačních pohovorů nebo 360° zpětné vazbě. Na základě těchto hodnocení by měli být pracovníci odměňováni. Rovněž implementace nových nástrojů v rámci odměňování zvýší motivaci zaměstnanců. Může to být například participace na tržbě, kvartální či roční odměny nebo různá škála benefitů.
				 
				
					In English
					Hotel industry and hospitality are significant part of tourism segment, which belongs to the field of services. Therefore main factor are human resources. For increasing of visits in Moravian-Silesian region, operator of accommodation or catering properties should focus more on quality of service and increasing of performance. Definitely main utility could be continuous and individual access to staff appraisal trough the motivational interview or 360°feedback. Based on theese assessment employees should be remunerated. Also implementation of new instruments in remuneration increase motivation of the employee. It could be for example participation on sales, quarterly or annual reward or different scale of benefits.
				  
				Displayed: 31/10/2025 22:35